Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Elektrobusy coraz bliżej Gdyni

Elektrobus

Już wkrótce do Gdyni trafią nowoczesne i ekologiczne elektrobusy marki Mercedes-Benz eCitaro. Obecnie trwa montaż dodatkowego wyposażenia pojazdów. W autobusach zostaną zastosowane innowacyjne rozwiązania. To m.in. antywirusowa klimatyzacja czy zeroemisyjne ogrzewanie. W pojazdach nie będzie też agregatów spalinowych.

W kwietniu miasto podpisało umowę na zakup zeroemisyjnych autobusów. Zawarto ją z firmą EvoBus. Zakup 16 fabrycznie nowych, elektrycznych pojazdów marki Mercedes-Benz eCitaro to kolejny krok, jaki zrobiła Gdynia w stronę transportu przyjaznego środowisku. Inwestycja jest realizowana przy znacznym udziale środków europejskich, które pokryją aż 85% kosztów tego projektu.

Odsłony: 1318 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Hulajnogą po Gdyni. Bogaty wybór i nowe przepisy

Hulajnoga Gdynia

W ubiegłym tygodniu – dokładnie 20 maja 2021 roku – weszły w życie przepisy nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Nowe zapisy uregulowały status m.in. elektrycznych hulajnóg. Dla Gdyni to szansa na rozwój mikromobilności i efektywnego realizowania potrzeb komunikacyjnych mieszkańców. To także duże wyzwanie. Dlatego Gdynia podejmuje szereg działań mających usprawnić wprowadzenie przepisów.

Nowe przepisy, obowiązujące od 20 maja br., dotyczą urządzeń, które w ostatnich latach stały się szczególnie popularne wśród mieszkańców miast, w tym także Gdyni. Nowelizacja reguluje status takich pojazdów, jak hulajnogi elektryczne, urządzenia transportu osobistego (UTO) czy urządzenia wspomagające ruch (UWR). Do UTO zaliczają się m.in. segwaye, a także elektryczne deskorolki i monocykle. Z kolei UWR to urządzenia napędzane siłą mięśni, ale niebędące pojazdami. To m.in. rolki czy deskorolki.

Odsłony: 2204 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Hulajnogi #wGdyni pod kontrolą

Hulajnoga Gdynia 1

Koniec z elektrycznymi hulajnogami blokującymi chodniki i porzucanymi przez użytkowników w nieodpowiednich miejscach. Gdynia zawrze pierwsze porozumienie z operatorem systemu, które uporządkuje obecność popularnych jednośladów w przestrzeni miasta. Hulajnogi otrzymają całą siatkę specjalnie wyznaczonych miejsc do parkowania, które nie będą już zabierać miejsca pieszym ani rowerzystom.

Nadeszła pora na uporządkowanie kwestii związanych z działaniem elektrycznych hulajnóg wypożyczanych „na minuty". Coraz bardziej popularny środek transportu, który idealnie nadaje się do pokonania tzw. pierwszej i ostatniej mili jest obecny na gdyńskich ulicach już od wielu miesięcy.

Odsłony: 2365 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Projekt SMACKER - newsletter 11/2020

SMACKER-RGB

SMACKER (Soft Measures & Actions for behavioural Change and Knowledge to Embrace peripheral and Rural areas) ma na celu promowanie transportu publicznego "na żądanie" (z ang. Demand Responsive Transport) i usług w zakresie mobilności na obszarach o niskiej gęstości zaludnienia, łącząc lokalne i regionalne systemy mobilności z głównymi korytarzami UE i węzłami transportowymi oraz zachęcać mieszkańców tych obszarów do korzystania z usług transportu publicznego zamiast prywatnych samochodów.

Ten trzyletni projekt z budżetem 2,1 miliona EUR i jest prowadzony przez SRM Reti e Mobilità - Zarząd Transportu Miejskiego i Metropolii Bolonii. Konsorcjum projektu obejmuje dziewięciu partnerów z sześciu krajów europejskich.

Odsłony: 3216 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Gdynia przyjęła Strategię Elektromobilności

Strategia elektromobilności

Ekologiczna, zrównoważona i przyjazna mieszkańcom – taka ma być Gdynia w myśl „Strategii rozwoju elektromobilności dla Gminy Miasta Gdyni do roku 2035". Dokument o takim tytule w przyjęła właśnie Rada Miasta Gdyni. Realizacja zawartych w nim działań przełoży się na dalszy wzrost mobilności mieszkańców miasta z wykorzystaniem nisko- i zeroemisyjnych środków transportu.

Podczas XXIV sesji Rady Miasta Gdyni, która odbyła się w środę 25 listopada, głosowaniu poddana była m.in. uchwała w sprawie „Strategii rozwoju elektromobilności dla Gminy Miasta Gdyni do roku 2035". Większością głosów radni zadecydowali o jej przyjęciu.

Odsłony: 2849 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."