Elektromobilność wśród gdyńskich przedsiębiorców – wyniki badań!
W związku z obowiązującą Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11 stycznia 2018 r., Gmina Miasta Gdyni przygotowuje strategię rozwoju elektromobilności. Jednym z działań podjętych przez miasto jest realizacja projektu unijnego CAR (Creating Automotive Renewal), którego celem jest zwiększanie świadomości i promowanie elektromobilności w miastach.
Gmina Miasta Gdyni przystąpiła do badania opinii publicznej świadomości i zachowań w zakresie elektromobilności wśród gdyńskich przedsiębiorców. Celem badania jest umożliwienie analizy aktualnego stanu elektromobilności i potencjału jej rozwoju w mieście Gdynia.
Badanie przeprowadzono metodą wywiadu bezpośredniego od czerwca do sierpnia bieżącego roku. W trakcie badań ankieterzy odwiedzili gdyńskie przedsiębiorstwa w celu zebrania informacji na temat m.in. liczby zatrudnionych pracowników, sposobie dojazdów pracowników do pracy, liczby i rodzaju pojazdów służbowych, planów odnośnie do zakupu pojazdów elektrycznych, czynników wpływających na decyzję o ewentualnym zakupie pojazdów elektrycznych oraz barierach rozwoju elektromobilności w firmie.
W badaniu wzięły udział 153 przedsiębiorstwa. Dzięki przeprowadzonym badaniom dowiedzieliśmy się m.in., że:
- Przedsiębiorcy bez względu na liczbę pracowników wskazali podobne bariery rozwoju elektromobilności, są to: wyższy koszt zakupu w porównaniu z pojazdami konwencjonalnymi, brak lub ograniczona dostępność stacji ładowania pojazdów czy brak źródeł dofinansowania.
- 70% przebadanych przedsiębiorstw jest zainteresowanych bezpłatnymi testami samochodów elektrycznych.
- Jedynie 4% przebadanych przedsiębiorstw posiada parkingi wyposażone w stacje ładowania pojazdów elektrycznych.
- Aktualna świadomość przedsiębiorców w zakresie elektromobilności jest niewielka, dlatego większość z nich nie planuje realizować inwestycji dotyczących elektromobilności, w tym kupować służbowych pojazdów elektrycznych.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pełnym opracowaniem wyników badań opinii publicznej wśród gdyńskich przedsiębiorców, dotyczących świadomości i zachowań w zakresie elektromobilności. Wyniki przeprowadzonych badań pozwolą na dostosowanie strategii rozwoju elektromobilności oraz Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej do oczekiwań oraz potrzeb gdyńskich przedsiębiorców.
Badanie zostało wykonane w ramach realizacji projektu unijnego CAR (Creating Automotive Renewal), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach programu Interreg Południowy Bałtyk.
Komentarze