Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Koleją do gdyńskiego portu

Gdynia Port

To ważna wiadomość dla wszystkich gdynian i całej branży logistyczno-transportowej – spółka PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęła przetarg na prace związane z przebudową kolejowej infrastruktury przy gdyńskim porcie. Za niemal 1,5 miliarda złotych Budimex przebuduje stację kolejową, jej infrastrukturę i pobliskie linie, co pozwoli na przeniesienie części transportu na tory.

Gdynia Port – tak nazywa się stacja kolejowa, która razem z odcinkami linii 201, 228, 723, 724, 725 i 961 oraz infrastrukturą towarzyszącą doczeka się dużej przebudowy. Główny cel to poprawa dostępu do Portu Gdynia, który będzie mógł w większej mierze korzystać z transportu kolejowego – korzystnego i dla firm, i dla mieszkańców, bo odciążającego najważniejsze drogowe arterie Gdyni.

Odsłony: 86 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Wiemy, kto zaprojektuje skrzyżowania na Oksywiu

Skrzyżowanie Oksywie

Jeszcze przed wakacjami gotowe powinny być wstępne koncepcje zmian na dwóch ważnych skrzyżowaniach na górnym Oksywiu, które trafią do konsultacji z mieszkańcami. Właśnie została podpisana umowa z gdyńską firmą Poldukt Projekt na zaprojektowanie przebudowy zbiegu ulic Płk. Dąbka, Bosmańskiej i Dickmana.

Ta część Oksywia nie jest bezpieczna ani dla kierowców, ani dla pieszych. - Projekt przebudowy skrzyżowań ulicy płk. Dąbka, Bosmańskiej oraz Dickmana na Oksywiu uwzględni interesy wszystkich korzystających z tej przestrzeni na co dzień lub okazjonalnie – zapewnia Maciej Warszakowski, zastępca dyrektora Laboratorium Innowacji Społecznych, jednostki miasta koordynującej rewitalizację sześciu obszarów; w tym Oksywia. - Dla porządku należy wskazać, że tak naprawdę mówimy dziś o dwóch sąsiadujących skrzyżowaniach. Jedno łączy ulicę płk. Dąbka z Bosmańską i tu zlokalizowana jest historyczna kapliczka, drugie pozwala wjechać z ulicy płk. Dąbka w ulicę Dickmana, np. w kierunku Osady Rybackiej. W pierwszym etapie prac chcemy, aby powstały co najmniej dwie koncepcje, które po doprecyzowaniu szczegółów będziemy prezentować mieszkańcom i osobom zainteresowanym przyszłymi zmianami. Taka jest istota działań rewitalizacyjnych, opinie lokalnej społeczności są dla nas bardzo istotne. Zgłaszane w trakcie konsultacji uwagi będą miały wpływ na ostateczny projekt.

Odsłony: 63 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Karwiny zwalniają do 30 km/h

Karwiny

25 marca na Karwinach rozszerzona zostanie strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h. Tym samym wskazano obszar uspokojenia ruchu. W rozszerzonej strefie znajdą się ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już strefą Tempo 30), Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Karwiny jako młoda i prężna dzielnica korzystają z nowoczesnych rozwiązań zarówno na etapie projektowania i planowania przestrzeni, jak i budowy osiedli i towarzyszącej im infrastruktury. Mieszkańcy cenią Karwiny za komfort i wygodę życia oraz dostępność usług. W najbliższym sąsiedztwie mają szkoły, przedszkola, przychodnię lekarską i komisariat Policji oraz zaplecze usługowe. Mimo formalizmu osiedla z wielkiej płyty cechuje je niezobowiązująca przestrzeń. Pomiędzy blokami rozsiane są place zabaw, świerki i brzozy dają latem przyjemny cień, a rzeźba terenu jest urozmaicona.

Odsłony: 61 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Gdynia finalistą European Mobility Week Award 2018

EMW 2018 finalists

Gdyńskie podejście do tematu zrównoważonej mobilności wyróżnione w Brukseli! Miasto znalazło się w pierwszej trójce European Mobility Week Award 2018, obok Lizbony i Palmy. Wyróżnienie odebrała wiceprezydent ds. gospodarki, Katarzyna Gruszecka-Spychała. Komisja Europejska doceniła w ten sposób Gdynię m.in. za silny program działań promujących korzystanie z publicznej komunikacji.

Gdynia znalazła się w wyjątkowym gronie zaledwie trzech większych europejskich miast, których działania na rzecz zrównoważonej mobilności zdobyły uznanie Komisji Europejskiej. Główna nagroda European Mobility Week Award 2018 przypadła stolicy Portugalii, Lizbonie. Laur dla Gdyni odebrała podczas gali w Brukseli Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Odsłony: 50 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Rowerowo w Gdyni

Rower w Gdyni

Jazda na rowerze w Gdyni jest coraz przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Powstają nowe pasy, dzięki którym miłośnicy jazdy na dwóch kółkach mogą swobodnie poruszać się po mieście oraz drogi rowerowe, które stanowią element międzynarodowej trasy R-10, czyli Nadmorskiego Szlaku Hanzeatyckiego. Powstają stacje naprawy i ładowania rowerów, prowadnice i podpórki. Nie tak dawno wprowadzone zostały rowery towarowe cargo, a już 26 marca na gdyńskie ulice wyjadą rowery systemu metropolitalnego Mevo.

Gdyńska polityka rowerowa stale się rozwija. Rośnie nie tylko liczba kilometrów ścieżek, po których komfortowo mogą poruszać się cykliści, ale również poprawia się jakość dróg, tworzone są udogodnienia znacząco wpływające na wygodę i bezpieczeństwo entuzjastów dwóch kółek.

Odsłony: 38 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera