Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Rowery towarowe - jak z nich skorzystać?

cargo parkowanie

Rowery towarowe z gdyńskiej floty cieszą się dużą popularnością. Część z osób wypożyczających rowery towarowe miało już z nimi do czynienia, jednak znakomita większość spotyka się z nimi po raz pierwszy.

Zachęcamy do zapoznania się z krótkimi filmami, w których przedstawiamy podstawy niezbędne do komfortowego poruszania się rowerem towarowym.
Filmy są do znalezienia pod tym linkiem w serwisie YouTube.

Odsłony: 2368 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Badania preferencji i zachowań transportowych wśród mieszkańców dzielnicy Chwarzno-Wiczlino

smacker logo

 W grudniu 2019r., w ramach realizacji projektu SMACKER, przeprowadzone zostały badania preferencji i zachowań transportowych wśród mieszkańców dzielnicy Chwarzno-Wiczlino, która to jest obszarem pilotażowym projektu.

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1 500 osób, w przedziale wiekowym 16-70, metodą wywiadu bezpośredniego z wykorzystaniem tabletu.

Odsłony: 2356 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Elektromobilność wśród mieszkańców Gdyni - wyniki badań!

W związku z obowiązującą Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11 stycznia 2018 r., Gmina Miasta Gdyni przygotowuje strategię rozwoju elektromobilności. Jednym z działań podjętych przez miasto jest realizacja projektu unijnego CAR (Creating Automotive Renewal), którego celem jest zwiększanie świadomości i promowanie elektromobilności w miastach.

Gmina Miasta Gdyni przystąpiła do badania dotyczącego świadomości i zachowań w zakresie elektromobilności wśród mieszkańców Gdyni. Celem badania jest umożliwienie analizy aktualnego stanu elektromobilności i potencjału jej rozwoju w mieście Gdynia.

Opracowanie przedstawia raport z wykonanych badań opinii publicznej wśród mieszkańców Gdyni, dotyczących świadomości i aktualnego stanu elektromobilności w Gdyni. Badanie opinii było przeprowadzone w ramach realizacji Projektu Unijnego CAR (Creating Automotive Renewal) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg Południowy Bałtyk. Program zakłada promocję działań wdrażających mobilność elektryczną na dużą skalę w krajach Południowego Bałtyku.

Badanie zostało przeprowadzone techniką CAWI (Computer Assisted Web Interview). Badania zostały zaprojektowane, przetworzone i przeanalizowane przez Samodzielny Referat Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością. Ankieta była dostępna poprzez stronę internetową Referatu, składała się z 26 pytań i dotyczyła sytuacji obecnej, jak również planowanych działań, a także potrzeb mieszkańców dotyczących elektromobilności w mieście Gdynia. Ankietyzacja online była przeprowadzana od czerwca do września 2019 roku.

Odsłony: 3664 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Nowa trakcja pomoże dotrzeć trolejbusom na północ

Trolejbusy będą mogły wrócić do kursowania do północnych dzielnic Gdyni. PKT rozstrzygnęło przetarg na przebudowę sieci trakcyjnej, która m.in. po postawieniu nowych słupów w ul. Janka Wiśniewskiego umożliwi trolejbusom dojazd na bateriach aż do Obłuża. To ważny element rozwoju zeroemisyjnego transportu w Gdyni.

Najpierw zmiany w istniejącej sieci trakcyjnej, później zakup nowych pojazdów, a docelowo – zeroemisyjne, regularne kursy do północnych dzielnic Gdyni. Za około 812 tysięcy złotych wyłoniona w przetargu firma Inex przebuduje na zlecenie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej fragment trakcji w pobliżu Węzła Ofiar Grudnia 70'.

Odsłony: 2654 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Ujednolicenie systemu ograniczeń wagowych w Śródmieściu Gdyni

tonaż 1

Pojazd o wadze powyżej 10 ton nie wjedzie już do zabytkowego Śródmieścia ani na Kamienną Górę. Auta dostawcze wybrane strefy odwiedzą tylko w wyznaczonych godzinach. W ten sposób Gdynia chce poprawić bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ograniczyć ruch samochodowy w ścisłym centrum i chronić swoją modernistyczną architekturę. Nowe przepisy obowiązują od 16 października.

Ruch pojazdów ciężkich ma bardzo negatywny wpływ nie tylko na stan infrastruktury drogowej - nawierzchni jezdni, ale również na stan sąsiadujących z nią budynków.
 

Odsłony: 3538 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."