Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
W związku z obowiązującą Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11 stycznia 2018 r., Gmina Miasta Gdyni przygotowuje strategię rozwoju elektromobilności. Jednym z działań podjętych przez miasto jest realizacja projektu unijnego CAR (Creating Automotive Renewal), którego celem jest zwiększanie świadomości i promowanie elektromobilności w miastach.
Gmina Miasta Gdyni przystąpiła do badania dotyczącego świadomości i zachowań w zakresie elektromobilności wśród mieszkańców Gdyni. Celem badania jest umożliwienie analizy aktualnego stanu elektromobilności i potencjału jej rozwoju w mieście Gdynia.
Opracowanie przedstawia raport z wykonanych badań opinii publicznej wśród mieszkańców Gdyni, dotyczących świadomości i aktualnego stanu elektromobilności w Gdyni. Badanie opinii było przeprowadzone w ramach realizacji Projektu Unijnego CAR (Creating Automotive Renewal) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg Południowy Bałtyk. Program zakłada promocję działań wdrażających mobilność elektryczną na dużą skalę w krajach Południowego Bałtyku.
Badanie zostało przeprowadzone techniką CAWI (Computer Assisted Web Interview). Badania zostały zaprojektowane, przetworzone i przeanalizowane przez Samodzielny Referat Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością. Ankieta była dostępna poprzez stronę internetową Referatu, składała się z 26 pytań i dotyczyła sytuacji obecnej, jak również planowanych działań, a także potrzeb mieszkańców dotyczących elektromobilności w mieście Gdynia. Ankietyzacja online była przeprowadzana od czerwca do września 2019 roku.
Trolejbusy będą mogły wrócić do kursowania do północnych dzielnic Gdyni. PKT rozstrzygnęło przetarg na przebudowę sieci trakcyjnej, która m.in. po postawieniu nowych słupów w ul. Janka Wiśniewskiego umożliwi trolejbusom dojazd na bateriach aż do Obłuża. To ważny element rozwoju zeroemisyjnego transportu w Gdyni.
Najpierw zmiany w istniejącej sieci trakcyjnej, później zakup nowych pojazdów, a docelowo – zeroemisyjne, regularne kursy do północnych dzielnic Gdyni. Za około 812 tysięcy złotych wyłoniona w przetargu firma Inex przebuduje na zlecenie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej fragment trakcji w pobliżu Węzła Ofiar Grudnia 70'.
Pojazd o wadze powyżej 10 ton nie wjedzie już do zabytkowego Śródmieścia ani na Kamienną Górę. Auta dostawcze wybrane strefy odwiedzą tylko w wyznaczonych godzinach. W ten sposób Gdynia chce poprawić bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ograniczyć ruch samochodowy w ścisłym centrum i chronić swoją modernistyczną architekturę. Nowe przepisy obowiązują od 16 października.
Ruch pojazdów ciężkich ma bardzo negatywny wpływ nie tylko na stan infrastruktury drogowej - nawierzchni jezdni, ale również na stan sąsiadujących z nią budynków.
2. Prosimy koordynatorów o nadsyłanie mailem min. 10 zdjęć z kampanii w Waszych firmach oraz zgłoszeń do nagrody w kategorii "Największa inwestycja w rozwój ruchu rowerowego w firmie dokonana od dnia zakończenia konkursu „Do pracy jadę rowerem" w 2018 roku do dnia zakończenia konkursu „Do pracy jadę rowerem" w 2019 roku".
W związku z obowiązującą Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11 stycznia 2018 r., Gmina Miasta Gdyni przygotowuje strategię rozwoju elektromobilności. Jednym z działań podjętych przez miasto jest realizacja projektu unijnego CAR (Creating Automotive Renewal), którego celem jest zwiększanie świadomości i promowanie elektromobilności w miastach.
Gmina Miasta Gdyni przystąpiła do badania opinii publicznej świadomości i zachowań w zakresie elektromobilności wśród gdyńskich przedsiębiorców. Celem badania jest umożliwienie analizy aktualnego stanu elektromobilności i potencjału jej rozwoju w mieście Gdynia.
Badanie przeprowadzono metodą wywiadu bezpośredniego od czerwca do sierpnia bieżącego roku. W trakcie badań ankieterzy odwiedzili gdyńskie przedsiębiorstwa w celu zebrania informacji na temat m.in. liczby zatrudnionych pracowników, sposobie dojazdów pracowników do pracy, liczby i rodzaju pojazdów służbowych, planów odnośnie do zakupu pojazdów elektrycznych, czynników wpływających na decyzję o ewentualnym zakupie pojazdów elektrycznych oraz barierach rozwoju elektromobilności w firmie.
CIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.