Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Do pracy jadę rowerem 2018 - startuje konkurs na dwóch kółkach

rowerzysta i koła na mobilną

W zeszłorocznej edycji wzięło udział 1 529 pracowników z 179 gdyńskich firm. Odbyli oni 83 056 podróży, pokonując 732 175 km rowerem, oszczędzając ponad 113,5 ton CO2, które zostałyby wyemitowane do atmosfery, gdyby ten sam dystans przejechali samochodami. Zapisy do tegorocznej edycji możliwe będą już od 2 marca. Konkurs ruszy 3 kwietnia. Natomiast zwycięzców poznamy pod koniec września.

Celem konkursu jest zachęcenie pracowników firm, mających swoją siedzibę lub oddział na terenie Gdyni do podróżowania do pracy rowerem.

Odsłony: 3095 Komentarz (2)

Czytaj więcej

Zabierz głos w dyskusji nad Agendą Miejską UE dot. Mobilności

PUM

Partnerstwo na rzecz Mobilności Miejskiej (Partnership on Urban Mobility), ustanowione w kontekście Agendy Miejskiej UE, zaprasza na publiczne konsultacje on-line na temat wersji roboczej Planu Działania.

Gdynia uczestniczy w Partnerstwie ustanowionym w celu opracowania wytycznych dla bardzo ważnej dziedziny Agendy Miejskiej UE i Europejczyków – mobilności. Jesteśmy w gronie państw (Cypru, Finlandii, Republiki Czech, Rumunii, Słowacji), regionów (Skane, Walonia), miast (Bari, Bielefeld, Burgas, Gdynia, Karlsruhe, Malmo, Nijmegen, Torres Vedras), Dyrekcji Generalnych Komisji Europejskiej (DG MOVE, DG REGIO) i organizacji europejskich dot. mobilności (Europejska Federacja Cyklistów, UITP, POLIS, CEMR, Eurocities), które mają zaszczyt uczestniczyć w opracowaniu wytycznych dla krajów UE.

Odsłony: 411 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Elektryczne eko-autobusy będą jeździć w Gdyni

497ad0689270316649ef067858ed9c91

Gdynia kupi 6 nowoczesnych, ekologicznych autobusów z napędem elektrycznym. Ponadto, kierowcy autobusów na co dzień jeżdżący po gdyńskich ulicach, zostaną przeszkoleni z obsługi tych nowych, bezemisyjnych pojazdów. Wszystko dzięki dofinansowaniu z programu „GEPARD".

Cały projekt opiewa na ponad 15,5 miliona złotych. Gdynia, obok Szczecina, Poznania, Inowrocławia i Polkowic jest jednym z pięciu beneficjentów z całej Polski, którzy znaleźli się na liście rankingowej.

Odsłony: 501 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Nowe tabliczki i drogowskazy dla rowerzystów

tabliczki rowerowe 880

Niemal 20 nowych tabliczek i drogowskazów – przygotowanych specjalnie z myślą o rowerzystach – stanęło w parku Kolibki. Kolejnych 70 znajduje się na szlaku między molem w Orłowie a Polanką Redłowską. Mają one ułatwiać amatorom rowerowych wycieczek – mieszkańcom Trójmiasta i turystom – wybór najdogodniejszych dla siebie tras oraz informować o ewentualnych trudnościach i odległościach do przebycia. Koszt przedsięwzięcia to 9 500 zł.

Nowe tabliczki i drogowskazy zostały zamontowane na 4-kilometrowym odcinku trasy biegnącej od Polanki Redłowskiej do granicy z Sopotem. Mają one ułatwiać rowerzystom – zwłaszcza tym spoza Trójmiasta – poruszanie się po parku i ocenę tras rowerowych.

Odsłony: 408 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Pod prąd? Korzyści dla wszystkich

Wzmożony ruch rowerowy w dużych miastach to zjawisko stosunkowo nowe, budzące w najlepszym razie niechęć wśród kierowców. Wszyscy musimy się oswoić z nowymi rozwiązaniami, takimi jak kontraruch na drogach jednokierunkowych czy wyznaczone pasy dla rowerów, którymi rowery mogą się poruszać odwrotnie niż wskazany kierunek jazdy. Ostatnio takie rozwiązania zostały wprowadzone na ul. Starowiejskiej, Abrahama, Zygmunta Augusta, Mściwoja i Zgody.

Pojawiły się głosy, że zagrażają one nie tylko bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego, ale też bezpieczeństwu wszystkich mieszkańców i obniżają jakość życia. Kluczem do zrozumienia takiej postawy jest właśnie założenie, że rower nie tylko może, ale i powinien poruszać się wyłącznie po specjalnie w tym celu zbudowanej ścieżce. Rowerzysta jest jednak równoprawnym użytkownikiem infrastruktury drogowej, ani lepszym ani gorszym, po prostu takim samym. Tym, co go różni od kierowcy, to brak ochrony w postaci karoserii i znacznie mniej miejsca, którego potrzebuje do poruszania się.

Odsłony: 388 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Pytaliście i w końcu oficjalnie jest - harmonogram Sylwestra 2019 (godziny rozpoczęcia)🎉: 20.00 - otwarcie bramek,… https://t.co/lbfkV6e7rI

by Gdynia