Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Karwiny zwalniają do 30 km/h

Karwiny

25 marca na Karwinach rozszerzona zostanie strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h. Tym samym wskazano obszar uspokojenia ruchu. W rozszerzonej strefie znajdą się ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już strefą Tempo 30), Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Karwiny jako młoda i prężna dzielnica korzystają z nowoczesnych rozwiązań zarówno na etapie projektowania i planowania przestrzeni, jak i budowy osiedli i towarzyszącej im infrastruktury. Mieszkańcy cenią Karwiny za komfort i wygodę życia oraz dostępność usług. W najbliższym sąsiedztwie mają szkoły, przedszkola, przychodnię lekarską i komisariat Policji oraz zaplecze usługowe. Mimo formalizmu osiedla z wielkiej płyty cechuje je niezobowiązująca przestrzeń. Pomiędzy blokami rozsiane są place zabaw, świerki i brzozy dają latem przyjemny cień, a rzeźba terenu jest urozmaicona.

Od przyszłego tygodnia na terenie dzielnicy, zgodnie z postulatami mieszkańców, zostaną wprowadzone zmiany, które mają uspokoić ruch i wpłynąć pozytywnie na komfort mieszkańców i ich bezpieczeństwo. W niemal całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej obowiązywać będzie strefa Tempo 30. – Wyznaczenie strefy Tempo 30 w warunkach gęstej zabudowy mieszkaniowej to zmiana, która bardzo nas cieszy. Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni. – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Gdy prędkości samochodów i rowerów są do siebie zbliżone, wówczas maleje ryzyko kolizji. Nowe strefy uspokojonego ruchu powinny zachęcić do jazdy rowerem tych, którzy do tej pory się tego obawiali z uwagi na swoje bezpieczeństwo. Zmiany te pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego, niż do funkcji transportowych ulicy. Tej służą m.in. ul. Wielkopolska, pobliska obwodnica Trójmiasta oraz planowany węzeł Karwiny, a także nitka Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Przypomnijmy, w rozszerzonej strefie znajdą się ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już strefą Tempo 30 ze względu na bliskość Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2), Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna. Ulice te posiadają charakter dróg osiedlowych. Rozszerzenie strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h ujednolici zasady poruszania się w całym tym obszarze, także na drogach wewnętrznych zarządzanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową Karwiny.

Wprowadzane zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości – budowie progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Zadanie to zostało ujęte w planach inwestycyjno-remontowych dzielnicy Karwiny na lata 2016-2018 jako „Wyznaczenie strefy tempo 30 na Karwinach (na całym obszarze dzielnicy na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej)".

Fot. tytułowe: M. Czachorowski
Autor: K. Szypelt
Źródło: gdynia.pl

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: