Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Bezpieczniej i łatwiej na skrzyżowaniu Dąbka ze Staniewicza

Sygnalizacja świętlna 1

Wiemy, kto wykona projekt i wybuduje sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic płk. Dąbka i kmdr Staniewicza. Inwestycja znacznie podniesie bezpieczeństwo pieszych oraz usprawni włączanie się do ruchu samochodów z ulic podporządkowanych, czyli ul. Staniewicza w Gdyni oraz ul. Czarnieckiego w Kosakowie.

Jedyną ofertę złożył Zakład Usług Inżynierii Ruchu z siedzibą w Gdyni. Firma wykona projekt i wybuduje sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic płk. Dąbka z kmdr Jerzego Staniewicza w Gdyni oraz ulicy Czarnieckiego w Kosakowie. Oferta wyniosła 469 070, 39 zł brutto. Zamawiający, czyli gdyński Zarząd Dróg i Zieleni planował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 399 914,77 zł brutto, jednak po szczegółowej analizie ZDiZ przyjął ofertę.

- Mieszkańcy tej części Gdyni już za kilka miesięcy będą mogli bezpieczniej dotrzeć do swoich domów. Cieszę się, że szybko udało się wyłonić wykonawcę. W przypadku tego skrzyżowania czas ma znaczenie. Przypomnijmy, że na przestrzeni ostatnich kilku lat doszło w jego rejonach do poważnych wypadków z udziałem pieszych i zmiany były konieczne. Skonsultowaliśmy się z policjantami i wspólnie znaleźliśmy skuteczne rozwiązanie. Skorzystamy z nowej technologii, która dodatkowo podniesie bezpieczeństwo – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Przewidywany termin wykonania kompletnej dokumentacji projektowej to październik, natomiast zakończenia prac budowlanych – grudzień 2019 roku.

Co się zmieni?

Na skrzyżowaniu pojawią się nowe maszty z sygnalizatorami LED. Ponadto sygnalizacja będzie wyposażona w czujniki wykrywające zbliżające się do skrzyżowania pojazdy. Pozwoli to dostosować czas zmiany świateł do aktualnej sytuacji na drodze i skrócić czas oczekiwania na zielone światło dla samochodów. Przy przejściach przez jezdnie zamontowane będą przyciski dla pieszych z możliwością dźwiękowego naprowadzania osób niewidzących lub niedowidzących oraz z dźwiękowym i wizualnym potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.

Firma wykona także instalację infrastruktury technicznej, w tym m.in. kanalizację teletechniczną. Sygnalizacja będzie przystosowana do włączenia do systemu sterowania ruchem TRISTAR.

Oferta została wyłoniona w ramach postępowania przetargowego dla zadania „Sporządzenie dokumentacji projektowej i budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. płk. Dąbka z ul. Staniewicza" w Gdyni Pogórzu.

Autor: J. Ziarnicki
Źródło: gdynia.pl 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: