Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
Trwa wdrażanie zmian w organizacji ruchu drogowego w Śródmieściu Gdyni, polegających na wyznaczeniu strefy ograniczonej prędkości, czyli tzw. Tempo 30. Oprócz niższej prędkości poruszania się pojazdami, kierowcy powinni przyzwyczaić się do korzystania z „zasady prawej ręki", gdyż część skrzyżowań zostało zamienionych na równorzędne. Podobne rozwiązania sprawdziły się w pozostałej części Trójmiasta.
W październiku 2013r., zespół zadaniowy składający się z pracowników Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni (Referatu Organizacji Ruchu i Oznakowania, Referatu Utrzymania Dróg i Obiektów Inżynierskich oraz Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością), Straży Miejskiej w Gdyni oraz Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Gdyni, zainicjowali akcję „Bezpieczny dostęp do szkół". Jest ona efektem audytu polityki rowerowej BYPAD, przeprowadzonego w mieście w połowie 2013 roku.
W 2011 roku, w województwie pomorskim miało miejsce łącznie 2910 wypadków drogowych. W wypadkach tych zginęło siedmioro dzieci w wieku 0-14 lat, a rannych zostało 361 dzieci. Zgodnie z danymi policji w najmłodszej grupie wiekowej 0-6 lat w zdecydowanej większości ofiar (ponad 70%) dzieci były pasażerami pojazdów, w starszej grupie wiekowej dzieci poniżej 14 roku życia w większości wypadków dzieci były pieszymi, jednak większą część ofiar śmiertelnych stanowiły dzieci – pasażerowie pojazdów.
Wiele osób dorosłych jeżdżących na rowerze, zastanawia się czy podczas jazdy musi mieć założony kask ochronny. A jeśli nie one, to czy dzieci będące pod ich opieką są zobligowane do ich używania. W tym artykule chcielibyśmy Państwu przedstawić, co na ten temat mówi Prawo o ruchu drogowym.
W dniach 24-28 września 2012 roku, w całej Polsce trwał Tydzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Inicjatywa ta, uchwalona przez Krajową Radę BRD, ma na celu podniesienie świadomości społecznej na temat niebezpieczeństw w ruchu drogowym oraz właściwego zachowania na drodze, przede wszystkim poprzez działania edukacyjne przeznaczone dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych.