Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


CoBiUM

Głównym celem projektu CoBiUM - Cargo Bikes in Urban Mobility - jest zmniejszenie ruchu samochodowego i hałasu na obszarach miejskich poprzez poprawę zrównoważonych usług transportowych - lepsze zrozumienie potencjału i potrzeb zmiany rodzaju transportu na rowery cargo.

Najważniejszymi działaniami projektu jest stworzenie oferty innowacyjnych i trwałych rozwiązań, zachęcających gminy na obszarze Południowego Bałtyku do włączania rowerów cargo do miejskich koncepcji mobilności, badanie potrzeb i ocena rozwiązań dla pilotażu w celu dostosowania go do miast będących na różnych etapach wdrażania miejskiej polityki rowerowej, a także przeprowadzenie inwestycji pilotażowych skoncentrowanych na korzystaniu z rowerów cargo w trzech obszarach (prywatnym, komunalnym i biznesowym) oraz opracowanie poradnika zawierającego strategie i porady do implementacji polityki rowerowej opartej na rowerach cargo.

W Gdyni działania pilotażowe będą skierowane do lokalnych przedsiębiorców oraz jednostek samorządowych.

Projekt angażuje 6 partnerów ze Szwecji (2), Polski (2), Niemiec (1), Danii (1). Partnerem wiodącym w projekcie jest Vaxjo (Miasto w Szwecji). Wśród partnerów z województwa pomorskiego znajduje się Miasto Słupsk oraz Miasto Gdynia. W projekcie jest również 6 partnerów stowarzyszonych z Niemiec i Danii.

Głównymi grupami docelowymi projektu są władze krajowe, regionalne i lokalne, a w szczególności gminy oraz gminne przedsiębiorstwa i usługi, rowerzyści i ich stowarzyszenia, MŚP, organizacje prywatne, lokalne stowarzyszenia handlowe i gospodarcze.

Serdecznie zapraszamy chętnych przedsiębiorców z centrum Gdyni do testowania rowerów towarowych!

Projekt jest finansowany z Programu Interreg Południowy Bałtyk.