Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Segment

Drukuj

segment

SEGMENT to trzyletni projekt (2010-2013), który miał na celu sprawdzenie wpływu marketingowej segmentacji rynku na przekonywanie ludzi do zmiany zachowań oraz zmotywowania ich do korzystania z mniej energochłonnych środków transportu.

Projekt koncentrował się na “punktach zwrotnych w życiu”, które skłaniają ludzi do zakwestionowania swoich dotychczasowych przyzwyczajeń transportowych. W ramach projektu wykorzystano segmentację rynkową, aby powiększyć korzystny wpływ kampanii marketingowych ukierunkowanych na zarządzanie mobilnością.

Gdynia oraz 6 europejskich miast partnerskich zastosowały założenia projektu do sprawdzenia przyjętej metodologii, a w szczególności ustalenia, czy założony cel może być osiągnięty na podstawie ograniczonych danych rynkowych. Założeniem SEGMENT było zbudowanie fundamentów do wdrażania skutecznych kampanii marketingowych kształtujących pożądane zachowania transportowe w całej Europie.

Rezultaty:

Uniwersalny model segmentacji marketingowej i metodologia gromadzenia i_analizy danych w celu maksymalizacji integracji pomiędzy wartościami życia i_„punktami zwrotnymi w życiu”. Model został przetestowany i wdrożony w Gdyni oraz 6_miastach partnerskich projektu. W rezultacie może zostać dopasowany i_wykorzystany we wszystkich 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej.

Skuteczne kampanie marketingowe odpowiednio skierowane do określonej grupy docelowej wdrożone w_Gdyni i 6 miastach partnerskich projektu, miały wpłynąć na zmiany w postawie społeczeństwa (percepcji, satysfakcji, świadomości, przychylności, aspiracji, wartości) i zachowaniu wobec zrównoważonego transportu (mierzone poprzez porównanie wyników badań monitorujących z zebranymi wcześniej danymi z każdego miasta).

Rozwój kompetencji i zdolności transportowych w Europie w celu zwiększenia i_przyspieszenia podejmowania i_wymiany najlepszych praktyk europejskich przy opracowywaniu, wdrażaniu i monitorowaniu kampanii marketingowych, udoskonalonych poprzez wykorzystanie mieszanki technik marketingowych dla ściśle określonych grup społecznych zdefiniowanych przez “punkty zwrotne w życiu”.