Nadjeżdżają rowery cargo
Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na dostawę rowerów towarowych cargo z napędem elektrycznym. Rowery będą niezbędne do realizacji zadań projektu unijnego CoBiUM – Cargo Bikes in Urban Mobility. Wszystko po to, aby zwiększyć wykorzystanie roweru cargo jako ekologicznego środka transportu.
Zamówienie obejmuje:
- dostawę roweru dwukołowego z przestrzenia bagażową z przodu (część 1),
- dostawę dwóch rowerów dwukołowych z przestrzenią bagażową z przodu, zamykaną od góry (część 2),
- dostawę roweru trójkołowego z przestrzenią bagażową nad przednią osią dwukołową (część 3),
- dostawę trzech rowerów trójkołowych z przestrzenią bagażową nad przednią osią dwukołową, z otwieraną ścianą przednią (część 4),
- dostawę trzech rowerów trójkołowych z przestrzenią bagażową nad przednią osią dwukołową, zamykaną od góry (część 5).
Wykonawca może złożyć ofertę na dowolne, wybrane przez siebie części zamówienia.
Termin składania ofert upływa 30 lipca o godz. 10.00.
Komisja przetargowa dokonując wyboru weźmie pod ocenę następujące kryteria:
Część 1/ Część 3/ Część 4
- cena oferty brutto – 60%,
- okres udzielonej rękojmi – 22%,
- dodatkowe akcesoria do roweru – 12%,
- czas naprawy gwarancyjnej – 6%,
Część 2/Część 5
- cena oferty brutto – 60%,
- okres udzielonej rękojmi – 26%,
- dodatkowe akcesoria do roweru – 8%,
- czas naprawy gwarancyjnej – 6%.
Projekt CoBiUM – Cargo Bikes in Urban Mobility otrzymał dofinansowanie z Programu INTERREG Południowy Bałtyk (Zadanie 3.1: „Poprawa zintegrowanych zdolności zarządzania środowiskiem w celu ochrony i zrównoważonego użytkowania dziedzictwa naturalnego i zasobów"). Konsorcjum projektu tworzone jest przez Vaxjo (Szwecja), Gdynię, Słupsk, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmę Energiekontor z Bremy.
Celem projektu jest zwiększenie wykorzystania roweru cargo jako ekologicznego środka transportu. Zakłada on zwiększenie świadomości w zakresie stosowania takich jednośladów wśród wybranych grup docelowych, a obejmować będzie trzy główne obszary zastosowań:
- rowery cargo dla prywatnych użytkowników – np. transport dzieci, zakupy,
- rowery cargo dla służb miejskich – np. czyszczenie ulic, zbieranie odpadów, poczta kurierska,
- rowery cargo dla biznesu – logistyka, dowozy na krótki dystans, dostawy wewnątrz firmy.
Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 343,81 EURO. Projekt ma charakter badawczo-innowacyjny i otrzyma dofinansowanie 85% kosztów kwalifikowalnych personelu, zewnętrznych usług i ekspertyz w ramach Programu INTERREG Południowy Bałtyk.
Źródło: gdynia.pl
Fot. tytułowa: materiały prasowe