Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Praca Lokalnego Technicznego Zespołu Zadaniowego w ramach projektu Freight TAILS

ULG spotkanie-1

W ramach projektu Freight TAILS, zgodnie z metodologią URBACT, powołany został Lokalny Techniczny Zespół Zadaniowy (URBACT Local Support Group).

Zespół tworzą nie tylko przedstawiciele Miasta, ale przede wszystkim mając na uwadze założenia i cele projektu - przedstawiciele sektora prywatnego, zrzeszającego przedsiębiorców z ulicy Starowiejskiej, Świętojańskiej i Abrahama.

Dotychczas prace w ramach Zespołu przebiegały bardzo efektywnie, z dużym zaangażowaniem jego uczestników.

W ramach pracy Zespołu odbyło się 11 spotkań - część z nich obejmowała szeroką grupę przedsiębiorców ze wspomnianego obszaru, a część miała bardzo techniczny charakter i odbywała się w węższym gronie uczestników.

Wszyscy potencjalni uczestnicy zapraszani byli do udziału w spotkaniach osobiście przez pracowników Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni, bądź drogą mailową.

W oparciu o rezultaty badań profilu dostaw wspomnianego obszaru Gdyni - Śródmieście, które przeprowadzone zostały na przełomie marca/kwietnia br. w ramach projektu, jak również po uwzględnieniu analizy parkingowej wykonanej na zlecenie Miasta, wspólnie wypracowano propozycję rozwiązania dla usprawnienia systemu dostaw w mieście - wprowadzenie dedykowanych miejsc dostaw.

Kolejnym etapem realizacji zadań Zespołu było ustalenie lokalizacji dedykowanych miejsc dla dostaw oraz zasad ich funkcjonowania. Konsultacje odbywały się w podziałach na ulice i z udziałem przedsiębiorców z ich obszaru.

Podczas konsultacji brano pod uwagę nie tylko obliczenia statystyczne, ale także realne uwarunkowania przedmiotowej przestrzeni, bardzo często z uwzględnieniem ulic dojazdowych oraz realne potrzeby przedsiębiorców.

Więcej o dalszych działaniach podejmowanych w ramach projektu i ich efektach już wkrótce.

Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach programu URBACT III.