SEGMENT - kampania „Odprowadzam sam”
Projekt SEGMENT ma uświadomić mieszkańcom Gdyni jak ich przyzwyczajenia transportowe wpływają na ruch drogowy i zanieczyszczenie środowiska oraz odpowiednio zachęcić do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku środków transportu.
W ramach projektu SEGMENT Gmina Miasta Gdyni - Zarząd Dróg i Zieleni realizuje trzy odrębne kampanie marketingowe skierowane i dostosowane do następujących grup docelowych:
1) Uczniów I klas szkół podstawowych rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców,
2) Osoby rozpoczynające nową pracę,
3) Rodziców noworodków (podróżujących z nimi do ośrodka zdrowia).
Zakładamy, że grupy znajdujące się w punktach zwrotnych w życiu są bardziej skłonne do zmiany swoich przyzwyczajeń transportowych.
Poniżej przedstawiamy kampanię marketingową skierowaną do rodziców.
NOWI UCZNIOWIE
Naszą kampanię przeprowadzamy w 6 szkołach podstawowych:
- SP nr 6 przy ul. Cechowej 22
- SP nr 8 przy ul. Orłowskiej 27/33
- SP nr 17 przy ul. Grabowo 12
- SP nr 20 przy ul. Starodworcowej 36
- SP nr 26 przy ul. Tatrzańskiej 40
- SP nr 31 przy ul. Chylońskiej 227
"Nauczyciele zauważają zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych dzieci i ich rodziców. Zdecydowana większość rodziców stara się chociaż raz w tygodniu odprowadzać dzieci do szkoły piechotą."
W tej części kampanii zachęcamy do indywidualnego odprowadzania dzieci do szkoły przez rodziców.
O naszej kampanii informuje plakat "Pieszo do szkoły" wykorzystujący główne hasło „Nie bądź korek, zgaś motorek”. Został zaprojektowany z dużą ilością szczegółów i napisów, aby zwrócić uwagę, zachęcić do czytania, myślenia, zapamiętywania i działania. Uprzejmie prosimy o wywieszenie plakatów do 8 maja na terenie Państwa szkół.
Dla dzieci przygotowaliśmy gadżety wspomagające bezpieczeństwo dzieci w drodze do szkoły – kamizelki odblaskowe.
Dla rodziców, którzy pieszo odprowadzają dzieci do szkoły mamy drobne upominki – w wyznaczonych terminach przez dwa miesiące - kwiaty, herbatniki, kawę, herbatę lub czekoladki.
Aby zebrać dane ilu rodziców odprowadza dzieci do szkoły, przeprowadzamy badania ankietowe przed szkołami – odpowiednio przygotowani ankieterzy zapraszają rodziców do udziału w krótkiej ankiecie. Każdy rodzic, który potwierdzi, że odprowadził dziecko do szkoły idąc pieszo, zostanie „nagrodzony” drobnym, sympatycznym upominkiem.
Wszystkie pierwsze klasy szkół podstawowych biorących udział w naszej kampanii otrzymały po 2 szt. plakatu „Drzewko" o rozmiarze B1 wraz z naklejkami. Cały plakat jest bardzo kolorowy - z wyjątkiem drzewa szarego z powodu zanieczyszczeń. Dzieci, które chodzą pieszo do szkoły, pomogą sprawić, aby drzewko również stało się „żywe" naklejając nieduże naklejki w zielonym i brązowym kolorze.
"Akcja jak w szkołach jest bardzo fajnie oceniana, dzieci się mocno zaangażowały w projekt i bardzo mobilizują rodziców żeby z nimi chodzili na piechotę. Dzieci które mieszkają dalej wymuszają na rodzicach dojazd do szkoły autobusem a nie samochodem Rodzice dla dzieci robią wszystko i chodzą z nimi ;-) Akcja Drzewko naprawdę przynosi efekty."
“PIESZO DO SZKOŁY” PUDEŁKO NA KANAPKI DLA DZIECI CHODZĄCYCH PIESZO DO SZKOŁY
ODBLASKOWE KAMIZELKI I MASKOTKI
[zdjęcia i grafika: materiały ZDIZ]