Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Zbieramy sugestie w sprawie zmian w sygnalizacji świetlnej na rzecz ruchu pieszego.

 

Gdynia realizuje projekt FLOW, w ramach którego miasto dąży do usprawnienia systemu transportowego poprzez poprawę warunków ruchu dla pieszych i rowerzystów. Od dłuższego czasu na skrzyżowaniach z sygnalizacją w Śródmieściu Gdyni sukcesywnie wprowadzane są również rozwiązania ułatwiające pieszym przechodzenie przez przejścia. Zachęcamy mieszkańców do wskazywania kolejnych miejsc wartych uwagi miejskich inżynierów ruchu.

 Pierwszą ze zmienionych już lokalizacji jest skrzyżowanie ulic Żeromskiego i Derdowskiego. Efekty wprowadzonych zmian są tam różne, w zależności od godziny i dnia tygodnia, a co za tym idzie natężenia ruchu samochodowego:

  • w dni robocze po godzinie 18 oraz przez całe weekendy (gdy skrzyżowaniu występują małe natężenia ruchu samochodowego) na wszystkich przejściach dla pieszych świeci się zielone światło. Jeżeli do skrzyżowania zbliży się samochód, to otrzyma 5 sekund zielonego, po czym program wraca do fazy gdzie światło zielone mają wszyscy piesi.
  • poza godzinami szczytu ale przed godziną 18 w dni robocze (gdy ruch samochodowy jest umiarkowany) czas oczekiwania na światło zielone dla pieszych uległ skróceniu o od 20 do nawet 29 sekund (czyli o od 30% do 52%)
  • w godzinach szczytu (gdy ruch samochodowy jest największy) czas oczekiwania na światło zielone przez pieszych uległ skróceniu o od 10 do nawet 21 sekund (czyli o od 15% do 37%).

Symulacje obrazującą funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu można zobaczyć na naszym kanale YouTube.

Drugą lokalizacją, w której wprowadzono zmiany są przejścia dla pieszych przez ulicę Dworcową (przy wyjściu z dworca PKP oraz SKM Gdynia Główna). Światło czerwone dla pojazdów zapala się tam za każdym razem, gdy przerwa między przejazdem kolejnych pojazdów jest dłuższa niż 4 sekundy. Dzięki temu średni czas oczekiwania na światło zielone dla pieszych spadł z około 50 do 35 sekund.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, prosimy o przesyłanie propozycji kolejnych usprawnień w sygnalizacji świetlnej na przejściach dla pieszych w centrum miasta. Wszelkie sugestie prosimy wysłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., do 18.09.2016, z dopiskiem w temacie „Usprawnienia sygnalizacji świetlnej na przejściach dla pieszych”. Chcielibyśmy zwrócić uwagę na precyzyjne określanie lokalizacji (np. skrzyżowanie 10 Lutego i 3 Maja, przejście przez 3 Maja).