Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Jaki jest wpływ ruchu pieszego i rowerowego na zakorkowanie miasta?

Drukuj

 

Obawiają się Państwo, że wprowadzenie rozwiązań na rzecz poprawy warunków ruchu pieszego i rowerowego zwiększy korki? Kilka poniższych ciekawostek może okazać się pomocnych. Korki uliczne są problemem dla każdego - w szczególności dla władz miast, które stoją przed szeregiem wyzwań związanych z jakością życia, bezpieczeństwem na drogach czy jakością powietrza.

Prawie połowa europejskich polityków i urzędników martwi się korkami, wprowadzając działania na rzecz ruchu pieszego (41%) i rowerowego (48%). Zaskoczeniem dla wszystkich osób obawiających się korków może być fakt, że w rzeczywistości działania te mogą pomóc w ograniczeniu korków w miastach. W skrócie, aktywne podróżowanie może być częścią rozwiązania służącego zwiększeniu przepustowości i poprawie płynności ruchu dla wszystkich użytkowników dróg.

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją przygotowaną w ramach projektu FLOW współfinansowanego z Eurpoejskiego Programu Horyzont 2020, w którym Miasto Gdynia bierze aktywny udział.
 
PREZENTACJA - RUCH PIESZY I ROWEROWY A KORKI ULICZNE