Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Badania ruchu pieszego w Śródmieściu Gdyni

W ostatnich latach przeprowadzono w Gdyni działania, które mają ułatwić ruch pieszy. Przed nami jeszcze mnóstwo pracy, której efekty nie będą od razu widoczne. Jest wiele spraw problematycznych, wymagających długoterminowych i złożonych działań. Są jednak pierwsze rezultaty – m.in. ograniczenia parkowania na chodnikach na Skwerze Kościuszki oraz części ul. Armii Krajowej, nowe nawierzchnie ciągów pieszych w dzielnicach. W najbliższym czasie planowane są kolejne remonty chodników, budowy nowych w różnych częściach miasta. Przestrzeń miejska nabierze więcej zielonego koloru dzięki nasadzeniom oraz realizacji projektów, które wygrały w Budżecie Obywatelskim.

Również w społeczności lokalnej widzimy pozytywne zmiany na temat postrzegania ruchu pieszego. Niektórzy ze względu na aspekty zdrowotne, inni w związku z coraz bardziej atrakcyjną ofertą dla niezmotoryzowanych użytkowników dróg dostrzegają potrzebę i domagają się ustanowienia ruchu pieszego nie tylko jako „samoorganizującego się". Ruch pieszy postrzegany jest coraz częściej, jako element przemyślanej i zorganizowanej polityki miasta, co znajduje swoje odzwierciedlenie w "Planie zrównoważonej mobilności miejskiej dla Gdyni", dokumencie, który został uchwalony przez Radę Miasta w październiku 2016 r.

W październiku 2017 roku, w ramach unijnego projektu FLOW, w Śródmieściu Gdyni będą przeprowadzone pierwsze badania natężenia ruchu pieszego. W 65 punktach, osoby wykonujące pomiary będą analizować liczbę i strukturę kierunkową ruchu pieszego. Będą liczone osoby na przejściach dla pieszych.

Ponadto, wśród osób poruszających się po Śródmieściu oraz na stronie internetowej przeprowadzona zostanie ankieta dotycząca ruchu pieszego. Osoby będą pytane, m.in. o to, jak postrzegają Śródmieście z perspektywy pieszego, czy wg nich jest wystarczająca liczba miejsc wypoczynku, terenów zielonych, itp.

Wyniki badań i ankiet zostaną opublikowane na stronie Mobilnej Gdyni. Posłużą one m.in. do uzupełnienia gdyńskiego modelu ruchu oraz na rzecz ustanowienia dalszej polityki miasta w zakresie zrównoważonej mobilności. Chcemy również rozeznać się, jakie oczekiwania mają piesi oraz jak postrzegają siebie w ruchu miejskim Gdyni.

Zdajemy sobie sprawę, że Śródmieście to zaledwie niewielki procent miasta, ale jest to podstawa do prowadzenia innych działań. W kolejnych latach planowane są pomiary ruchu oraz badania ankietowe w pozostałych dzielnicach.

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: