Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
Błąd
  • Expected response code 200, got 404 Error 404 (Not Found)!!1

    404. That’s an error.

    The requested URL was not found on this server. That’s all we know.

    If the problem persists, see the Google Workspace Status Dashboard or visit the Help Center.

  • Expected response code 200, got 404 Error 404 (Not Found)!!1

    404. That’s an error.

    The requested URL was not found on this server. That’s all we know.

    If the problem persists, see the Google Workspace Status Dashboard or visit the Help Center.



ABC kampanii "Pieszy Autobus" 2013

Pieszy autobus

Celem kampanii "Pieszy Autobus" realizowanej przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni w okresie kwiecień-czerwiec 2013 r. było zachęcenie dzieci oraz ich rodziców do pieszego podróżowania do szkoły. W tzw. "pieszych autobusach" grupki dzieci były odprowadzane pieszo przez jednego z rodziców lub nauczyciela - dzieci w ten sposób uczyły się jednocześnie samodzielności, zachowania w ruchu drogowym, zasad bezpieczeństwa oraz dbałości o środowisko naturalne.

Cel kampanii

Chodzenie pieszo do przedszkola zamiast bycia odwożonym do niego przez rodziców jest szansą dla dzieci, by przyczyniły się do poprawy stanu środowiska naturalnego, redukcji natężenia ruchu ulicznego w miastach i przed szkołami, czyniąc je tym samym bardziej bezpiecznymi i lepszymi miejscami do życia.

Dzięki pieszemu autobusowi dzieci uczą się samodzielności i orientacji w terenie, poznają i zrozumieją zachowania w ruchu drogowym, w praktyce uczą się pokonywać skrzyżowania i przejścia dla pieszych, a na drogach dojazdowych i przed szkołą zmniejsza się ruch samochodowy co poprawia bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.

Czas trwania

kwiecień 2013 do końca roku szkolnego 2013/2014

Gdzie kampania jest wdrażana?

Adresatem kampanii są drugie klasy gdyńskich szkół podstawowych. W roku 2013, w kampanii wzięły udział szkoły nr: 16, 23, 35, 39, 48.

Na czym polega "Pieszy Autobus"

- jest to projekt, który polega na zorganizowanym odprowadzaniu dzieci do szkoły pod opieką osoby dorosłej,
- jeden rodzic pełni funkcję Zawiadowcy – kierowcy pieszego autobusu,
- rodzic np. raz w tygodniu odprowadza dzieci do szkoły – rodzice mogą się zmieniać, mogą iść ze sobą razem, mogą dowolnie się wymieniać, mogą dzielić się dniami,
- dzieci mają ustaloną trasę pieszego autobusu oraz przystanki (miejsca spotkań dzieci). Przystankiem może być wejście do klatki schodowej gdzie mieszka dziecko, ławeczka w parku, czy inne charakterystyczne, bezpieczne miejsce spotkań,
- podczas spaceru dzieci obejmują rolę kierowcy, pasażera czy konduktora.

Etapy kampanii

W każdej ze szkół odbyły się spotkania informacyjne z nauczycielami oraz rodzicami, na których przybliżona została idea Pieszego Autobusu, zasada jego działania oraz korzyści płynące z wdrożenia projektu w szkole. Podczas takiego spotkania każda zainteresowana klasa otrzymała kamizelki odblaskowe oraz broszury informacyjne dotyczące Pieszego Autobusu.

Kolejnym etapem jest event, na który zostali zaproszeni wszyscy rodzice zainteresowani kampanią wraz z dziećmi. Podczas spotkania rodzice omawiali szczegóły związane z realizacją pieszego autobusu tj. trasy jakimi będą szli uczniowie czy przystanki na których będzie zatrzymywał się autobus. W tym samym czasie, dzieci brały udział w atrakcyjnych grach i zabawach, tematyką nawiązujących do idei zrównoważonego transportu. Dodatkowo, każdy uczeń uczestniczący w evencie otrzymał pudełko śniadaniowe, kamizelkę oraz maskotki odblaskowe.

pieszy2  Pieszy autobus

Pieszy autobus  Pieszy autobus

Dodatkowe materiały

Klasy biorące udział kampanii otrzymują na rozpoczęcie „Pieszego autobusu" plakaty promujące kampanię, kamizelki i maskotki odblaskowe oraz pudełka śniadaniowe. Więcej informacji na temat materiałów znajduje się w zakładce materiały.

Więcej informacji

Facebook - „Pieszy Autobus Gdynia", Facebook - „Mobilna Gdynia" oraz na kanale YouTube - "Pieszy Autobus Gdynia". 

Pieszy autobus  Pieszy autobus

Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem kampanii.

Opis wcześniejszej edycji (2012), realizowanej w ramach projektu SEGMENT znajdą Państwo tutaj.

[zdjęcia: materiały ZDIZ]

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: