Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
W ramach kampanii „Odprowadzam Sam" obejmującej gdyńskie przedszkola publiczne, prowadzone są dodatkowe zajęcia edukacyjne z zakresu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Dzisiaj odwiedziliśmy Przedszkole nr 4 przy ul. Tatrzańskiej.
Podróże piesze, rowerowe i inne niezmotoryzowane formy przemieszczenia się wymagające podjęcia pewnego wysiłku fizycznego często określane są mianem aktywnej mobilności, pod warunkiem, że traktuje się je jako środki transportu (pojęcie to nie dotyczy więc chodzenia, jazdy na rowerze czy rolkach w celach rekreacyjnych). Przemieszczając się w ten sposób mamy świetną okazję do zapewnienia sobie fizycznej aktywności, co przy obecnie coraz powszechniejszym siedzącym trybie życia może być dla nas bardzo korzystne.
W artykule zamieszczamy materiały z debaty nt. stref pieszych i zmian w śródmieściu Gdyni, która odbyła się w gmachu Akademii Morksiej w dn. 24 listopada 2014 r. Serdecznie zachęcamy do obejrzenia filmów oraz do wyrażenia własnej opinii na temat zmian w śródmieściu Gdyni w komentarzach! → Obejrzyj
W tegorocznej edycji kampanii „Odprowadzam Sam" weźmie udział 26 gdyńskich przedszkoli, a wśród nich przedszkola nr: 4, 6, 7, 11, 13, 14, 15, 18, 19, 21, 22, 23, 26, 28, 29, 30, 31, 32, 35, 36, 42, 44, 46, 48, 50, 52. W sumie, do kampanii zostały zgłoszone 2301 dzieci z 94 grup.
Gdyńskie przedszkola już po raz trzeci będą miały okazję wziąć udział w kampanii „Odprowadzam Sam". Przygotowania już ruszyły, a akcja rozpocznie się 1. kwietnia i będzie trwała do 30. czerwca 2015 r.
Akcja ma charakter edukacyjny i jest skierowana do podopiecznych gdyńskich przedszkoli publicznych. Grupy, które zgłoszą chęć udziału, otrzymają plakaty-drzewka, na których będą przyklejać kolorowe naklejki każdego dnia, gdy dotrą do przedszkola w sposób ekologiczny (pieszo, rowerkiem, na hulajnodze, bądź transportem zbiorowym). Grupy, które najszybciej wykleją i przekażą wypełnione plakaty otrzymają bardzo atrakcyjne nagrody!