Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
W maju 2017 r. w Gdyni zostanie zainaugurowana kampania społeczna pod nazwą „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”.
Kampania ma pokazywać, że każdy powinien mieć możliwość uczestniczenia w życiu społecznym na wszystkich jego szczeblach, a niepełnosprawność nie może być powodem gorszego traktowania, pozbawiania lub ograniczania dostępu np. do edukacji, pracy, ogólnodostępnych usług, wsparcia społecznego czy życia kulturalnego. Maj zostanie ogłoszony miesiącem wrażliwości.
„Program kompleksowych działań na rzecz osób niepełnosprawnych" został uchwalony przez Radę Miasta Gdyni w listopadzie 2000r. Jednym z działań było ogłoszenie cyklicznego konkursu "Gdynia bez barier"
Konkurs ma na celu wyróżnienie instytucji, organizacji i osób prywatnych - autorów pomysłów i udogodnień (już istniejących, bądź będących w fazie projektu), pomagających przełamać stereotypy związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych. W ramach konkursu przyznawane są nagrody dla inicjatyw przyczyniających się do likwidacji barier architektonicznych, komunikacyjnych i społecznych, utrudniających życie osobom niepełnosprawnym.
W dniu 16 lutego 2017r., w siedzibie Urzędu Miasta przy ul. 10 lutego 24, odbyło się szkolenie dla pracowników Urzędu Miasta i miejskich jednostek budżetowych dot. „Efektywności wdrażania Standardów Dostępności”. Szkolenie prowadził pan dr hab. inż. arch. Marek Wysocki - ekspert ds. dostępności zatrudniony w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele różnych wydziałów ZDiZ w Gdyni (Działu Dróg, Działu Uzgodnień, Działu Inżynierii Transportu, Samodzielnego Referatu Infrastruktury, Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej), a także Wydziału Architektury i Wydziału Inwestycji gdyńskiego Urzędu Miasta oraz Zarządu Komunikacji Miejskiej. W spotkaniu uczestniczyła także pełnomocnik Pana Prezydenta ds. osób niepełnosprawnych p. Beata Wachowiak-Zwara.
Z ogromną przyjemnością informujemy, że w dniach 28-29 lipca na całej dlugości ul. Starowiejskiej zamontowanych zostało 20 ławek, specjalnie dla wszystkich tych mieszkańców i odwiedzających nasze Miasto, którzy mają ochotę zatrzymać się choć na chwilę w codziennym biegu.
Ławki pojawiły się na ul. Starowiejskiej w związku z realizacją zadania G1.3 pt. "Strefy piesze i zarządzanie dostępnością" w ramach projektu CIVITAS DYN@MO.