Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Przygotowania do kolejnej edycji konkursu „Do pracy jadę rowerem”!

Już ruszyły przygotowania do czwartej edycji konkursu rowerowego, organizowanego corocznie od 2012 roku. Niezmiennie, do udziału w konkursie będą zaproszeni pracownicy Gdyńskich firm. Rywalizacja będzie trwała od 1.kwietnia do 30. sierpnia.
Podczas minionej edycji uczestnicy mogli wyrazić swoje sugestie dotyczące realizacji konkursu poprzez wypełniane ankiety. Na ich podstawie formuła konkursu została nieco zmieniona i ulepszona.

W czasie trwania konkursu, uczestnicy będą mieli szansę starać się o „śniadania rowerowe", jako nagroda za regularne dojazdy do pracy. W roku ubiegłym, aby móc otrzymywać poczęstunek, należało zarejestrować swoją firmę w wyznaczonym terminie. Tym razem szanse są wyrównane, bez względu na termin zgłoszenia udziału w konkursie.

„Śniadania rowerowe" będą przyznawane do momentu wyczerpania budżetu przeznaczonego na ten cel. W edycji 2015 kładziemy jeszcze większy nacisk na jakość oferowanych „śniadań rowerowych", aby były wartościowe i smaczne.
Przyznany poczęstunek będzie dystrybuowany do każdej siedziby bądź filii firmy, która zostanie zgłoszona do udziału w konkursie, nawet gdy dostawa będzie przeznaczona tylko dla jednej osoby z danego miejsca pracy.

Głównym celem konkursu jest zachęcenie pracowników gdyńskich firm do codziennych podróży rowerem. Z tego względu, atrakcyjne nagrody główne będą przyznawane drogą losowania wśród uczestników regularnie dojeżdżających w ten sposób do pracy, którzy wezmą udział w uroczystym wręczeniu nagród.
Nadal nie będziemy korzystać z aplikacji monitorujących przejazdy. Dzięki temu konkurs będzie bardziej dostępny – każdy będzie mógł wziąć w nim udział, bez względu na to czy posiada odpowiednie urządzenia.
3 najlepsze firmy biorące udział w konkursie otrzymają puchary oraz upominki dla pracowników rywalizujących w trzech kategoriach:

  • najwięcej podróży w przeliczeniu na liczbę uczestników konkursu z firmy,
  • najwięcej kilometrów w przeliczeniu na liczbę uczestników konkursu z firmy,
  • największy odsetek pracowników biorących udział w konkursie (którzy odbyli minimum 35 podróży do/z pracy na rowerze).

Kolejne informacje dotyczące przyszłorocznej edycji konkursu już wkrótce!

 

Informacje z poprzedniej edycji w artykułach:

Podsumowanie konkursu "Do pracy jadę rowerem" 2014

"Do pracy jadę rowerem" 2014

 

[zdjęcie tytułowe: APELLA]

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."