Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Kolejna edycja konkursu „Do pracy jadę rowerem” już niebawem!

baner KR 880x235

Już szósty rok zapraszamy wszystkie osoby pracujące w firmach na terenie Gdyni do rowerowej rywalizacji. W zeszłorocznej edycji wzięło udział 1316 pracowników z 146 gdyńskich firm. Odbyli oni prawie 68 000 podróży, pokonując ponad 646 000 km rowerem.

 Główne zasady

Konkurs trwa od 3 kwietnia do 10 września 2017 r.

Uczestnicy rejestrują swoje podróże do/z pracy rowerem na stronie internetowej konkursu, tym samym zwiększają swoje szanse na zdobycie nagrody pieniężnej, a aktywni uczestnicy mają możliwość cotygodniowego otrzymywania „śniadania rowerowego".

Nagrody i wyróżnienia

Rowerzyści, którzy odbędą w tygodniu min. 6 podróży do/z pracy rowerem otrzymają
w kolejnym tygodniu roboczym „śniadanie rowerowe" (kanapka oraz deser).

Rowerzyści, którzy odbędą min. 35 podróży i/lub przejadą min. 280 km do/z pracy rowerem oraz wezmą udział w oficjalnym zakończeniu konkursu, będą mieli możliwość wylosowania jednej z 30 nagród pieniężnych o wartości 300 zł każda.

Szczególnie zostaną wyróżnione firmy, które osiągnęły najlepsze wyniki w poniższych kategoriach:

- najwięcej podróży (2 firmy),

- najwięcej podróży w przeliczeniu na liczbę uczestników konkursu z firmy (2 firmy),

- najwięcej kilometrów (2 firmy),

- najwięcej kilometrów w przeliczeniu na liczbę uczestników konkursu z firmy (2 firmy),

- największa liczba pracowników, która odbyła minimum 35 podróży do/z pracy na rowerze i/lub minimum 280 km (2 firmy),

- najwięcej zainwestowanych środków, w rozwój lub promocję ruchu rowerowego wśród pracowników przedsiębiorstwa. Brane pod uwagę będą inwestycje podjęte w terminie od 5. września 2016r. do 10. września 2017r. Wybór zwycięzcy nastąpi za pomocą prezentacji multimedialnej, przekazanej Organizatorowi na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.. Prezentacja musi zawierać opis przedsięwzięcia/inwestycji, zdjęcia dotyczące realizacji oraz wykaz całkowitych kosztów przeznaczonych na ww. działania (1 firma).

Wyróżnione firmy otrzymają statuetki oraz dyplomy, a pracownikom, którzy odbyli minimum 35 podróży do/z pracy na rowerze zostaną wręczone upominki.

Rejestracja firmy

Aby zgłosić udział Państwa firmy w konkursie wystarczy zarejestrować firmę na stronie internetowej www.mobilnagdynia.pl w zakładce konkursu „Do pracy jadę rowerem".

Rejestracja możliwa będzie od 6 marca 2017 r. aż do dnia zakończenia wyścigu.

Do zobaczenia!

Regulamin

Podsumowanie 2016

  • Paragon Fiskalny

    Chciałbym jeździć do pracy rowerem ale się nie da; wciąż nie ma sensownej infrastruktury. Ścieżki leśne praktycznie nie istnieją po zeszłorocznych ulewach, a aktualność oznaczeń woła o pomstę. Ścieżka "rowerowa" na Morskiej to slalom między ludźmi i dziurami w chodniku. Z Janka Wiśniewskiego do Morskiej nadal trzeba nadkładać wiele kilometrów albo skakać przez tory. Brak parkingów rowerowych przy najważniejszych centrach przesiadkowych komunikacji miejskiej. Nagroda w postaci szansy na 300 zł w tej sytuacji brzmi jak ponury żart. Chcecie przesadzić ludzi z samochodów na rowery obiecując im kanapkę? Można się było ograniczyć do uścisku dłoni dyrektora ZDiZ i słoika śledzi. Naprawdę sądzicie, że kogokolwiek do czegokolwiek zachęcicie? Chyba tylko do zgłaszania wirtualnych przejazdów... Przykro mi to pisać, ale konkurs na takich warunkach i w takich okolicznościach to wizerunkowy samobój dla organizatorów i dla naszego Miasta.

    około 7 lat(a) temu
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."