Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Z towarami? Rowerami - Gdyński e-Rower Towarowy dla lokalnych przedsiębiorców, instytucji i organizacji pozarządowych

Cargo rowery bulwar

Prowadzisz działalność gospodarczą na terenie Gdyni? A może jesteś członkiem organizacji pozarządowej? Uważasz, że rower towarowy ze wspomaganiem elektrycznym (e-cargobike) przyda Ci się w Twojej pracy lub realizacji działań? Gdynia wypożycza lokalnym przedsiębiorcom, instytucjom i organizacjom pozarządowym rowery towarowe. I to bezpłatnie!

Dzięki realizacji i dofinansowaniu z unijnego projektu CoBiUM (Cargo Bikes in Urban Mobility) z programu Interreg Południowy Bałtyk, Gdynia zakupiła 10 elektrycznych rowerów towarowych (e-cargo bikes), które są przeznaczone dla gdyńskich przedsiębiorców. Każdy zainteresowany może je wziąć w użyczenie do 28 dni kalendarzowych.

Rowery można brać w użyczenie przez cały rok. Usługa wystartowała 9 listopada 2018 roku.

Do czego możesz używać roweru towarowego?

  • przewozu różnego rodzaju towaru między filiami
  • dostaw (max 100 kg, w zależności od modelu)
  • transportu na tzw. "pierwszej i ostatniej mili"
  • realizacji zamówień
  • promocji swojej działalności
  • realizacji zadań wynikających ze statutu

Jakimi rowerami dysponujemy?

Rower 2-kołowy z otwartą skrzynią towarową (Stork)

20191224 0938111

  • wymiary: 260 x 66 cm (dł. x szer.)
  • ładowność skrzyni: do 80 kg
  • napęd elektryczny + 8-biegowa przerzutka
  • zasięg: 60-90 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock
  • ławka i pasy bezpieczeństwa dla 2 dzieci
  • namiot chroniący przed wiatrem i deszczem

Rower 2-kołowy z zamykaną skrzynią towarową (Babboe City-E Cargo)

Babboe City Cargo-E Gdynia

  • wymiary: 255 x 65 x 110 cm (dł. x szer. x wys.)
  • ładowność skrzyni: do 80 kg
  • ładowność bagażnika: do 20 kg
  • napęd elektryczny + 7-biegowa przerzutka
  • zasięg: 40-60 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock

Rower 2-kołowy z otwartą skrzynią towarową (Babboe City-E)

Babboe City-E Gdynia

  • wymiary: 255 x 65 x 110 cm (dł. x szer. x wys.)
  • ładowność skrzyni: do 80 kg
  • ładowność bagażnika: do 20 kg
  • napęd elektryczny + 7-biegowa przerzutka
  • zasięg: 40-60 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock
  • ławka i pasy bezpieczeństwa dla 2 dzieci
  • namiot chroniący przed wiatrem i deszczem

Rower 3-kołowy z otwartą skrzynią towarową (Babboe Big-E)

Babboe Big-E Gdynia

  • wymiary: 217 x 88 x 110 cm
  • ładowność skrzyni: do 100 kg
  • ładowność bagażnika: do 25 kg
  • napęd elektryczny +7-biegowa przerzutka
  • zasięg: 40-60 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock
  • składane 2 ławki i pasy bezpieczeństwa dla 4 dzieci

Rower 3-kołowy z otwartą skrzynią towarową i otwieraną ścianą przednią (Babboe Dog-E)

Babboe Dog-E Gdynia

  • wymiary: 217 x 88 x 110 cm
  • ładowność skrzyni: do 100 kg
  • ładowność bagażnika: do 25 kg
  • napęd elektryczny +7-biegowa przerzutka
  • zasięg: 40-60 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock
  • składana ławka i pasy bezpieczeństwa dla 2 dzieci

Rower 3-kołowy z zamykaną skrzynią towarową (Babboe Transporter-E)

Babboe Transporter-E Gdynia

  • wymiary: 217 x 88 x 110 cm
  • ładowność skrzyni: do 100 kg
  • ładowność bagażnika: do 25 kg
  • napęd elektryczny +7-biegowa przerzutka
  • zasięg: 40-60 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock

 

Jak możesz wypożyczyć?

  • Wyślij maila na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. z informacją: 1) nazwa i adres firmy / instytucji / organizacji pozarządowej 2) planowany termin wzięcia roweru w użyczenie, 3) przybliżona trasa / obszar, po którym Rower będzie jeździł.

lub

W ciągu 2 dni roboczych skontaktujemy się z Tobą.

 

Przydatne informacje

  • Rower możesz odebrać / zwrócić w umówionym punkcie w centrum Gdyni, od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-15:00.
  • Do roweru dostaniesz dodatkowe wyposażenie, które ułatwi ci jego eksploatację (m.in. dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, pokrowiec, ładowarkę do baterii).
  • Każdemu Wypożyczającemu udzielony zostanie krótki instruktaż z użytkowania i eksploatacji roweru.

 

ROWERZYSTO, PAMIĘTAJ:

  • Miejsce roweru jest na jezdni i drogach rowerowych, nie na chodniku.
  • Zachowaj bezpieczny odstęp od krawężników i parkujących pojazdów.
  • Syngalizuj manewry i bezpiecznie je wykonuj.
  • Gdy nie korzystasz z roweru, zabezpiecz go przed kradzieżą.
  • Dbaj o rower, ma on służyć innym użytkownikom.
  • Szanuj innych uczestników ruchu drogowego.

 

Do pobrania

Regulamin użyczenia

Protokół użyczenia Babboe City-E Cargo (2-kołowy z zamykaną skrzynią towarową)

Protokół użyczenia Babboe City-E (2-kołowy z otwartą skrzynią towarową - możliwość przewozu max. 2 dzieci)

Protokół użyczenia Babboe Big-E (3-kołowy z otwartą skrzynią towarową - możliwość przewozu max. 4 dzieci)

Protokół użyczenia Babboe Dog-E (3 kołowy z otwartą skrzynią towarową i otwieraną ścianą przednią - możliwość przewozu max. 2 dzieci)

Protokół użyczenia Babboe Transporter-E (3-kołowy z zamykaną skrzynią towarową)

 

logo CoBiUM z tekstem

 

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."