Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


MEVO jeszcze bez odbioru

MEVO haslo

Rozruch testowy Systemu MEVO zakończył się brakiem odbioru przez zamawiającego, czyli Obszar Metropolitarny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Niezgodna z przedmiotem zamówienia aplikacja, system naliczania opłat, sposób działania GPS-u czy system nadzoru nie pozwoliły na odbiór wartego ponad 40 mln zł. Systemu Roweru Metropolitalnego.

- MEVO to bardzo nowoczesny, a zrazem największy w Europie system publicznych rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby dostarczone rozwiązania nie zawierały błędów, które mogą narazić mieszkańców na niski komfort jego użytkowania – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia-Sopot.

Testy prowadzone przez pracowników Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot oraz urzędników gmin partnerskich nie potwierdziły gotowości wykonawcy, czyli spółki NB Tricity, do uruchomienia systemu. Problemem okazała się m.in. aplikacja, czyli jeden z trzech sposobów wypożyczania rowerów. Nie pokazuje ona prawidłowego przypisania rowerów do stacji ani minut wykorzystanych w ramach abonamentów. Ma to związek m.in. z błędnie działającym oprogramowaniem GPS. Mimo, że wykonawca poprawił wiele usterek oprogramowanie nadal nie spełnia wymogów. Z kolei system naliczania i rozliczania opłat nieprawidłowo naliczał opłaty dodatkowe np. za pozostawione roweru w strefie niedozwolonej. Zamawiający wniósł także uwagi do systemu nadzoru służącego do rozliczania wykonawcy z umowy m.in. z relokacji rowerów, reakcji na usterki czy zapewnienia odpowiedniej liczby rowerów w systemie.

Kolejny rozruch testowy nastąpi po ponownym zgłoszeniu przez spółkę NB Tricity gotowości do uruchomienia I etapu. Co ważne, opóźnienie w uruchomieniu systemu nie ma wpływu na uruchomienie II etapu, planowanego na 1 marca 2019.

Projekt „Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17.218.259 zł.

Źródło: gdynia.pl

Zdjęcie: fot. S. Okoń

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: