Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
2. Prosimy koordynatorów o nadsyłanie mailem min. 10 zdjęć z kampanii w Waszych firmach oraz zgłoszeń do nagrody w kategorii "Największa inwestycja w rozwój ruchu rowerowego w firmie dokonana od dnia zakończenia konkursu „Do pracy jadę rowerem" w 2018 roku do dnia zakończenia konkursu „Do pracy jadę rowerem" w 2019 roku".
Po Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Łodzi nastała pora na Gdynię jako gospodarza Ogólnopolskiego Zlotu Rowerów Towarowych. We wrześniu odbędzie się piąta edycja imprezy skierowanej do użytkowników i entuzjastów rowerów towarowych, jak i wszystkich tych, którzy są zainteresowani tym środkiem transportu.
Są już widoczne na ulicach miasta i na co dzień pomagają w realizacji zadań firmom czy instytucjom. Rowery towarowe, tzw. cargo bikes zdążyły już zadomowić się w Gdyni. Miasto jest uczestnikiem dwóch projektów unijnych związanych z nowym środkiem transportu - CityChangerCargoBike z programu Horyzont 2020 oraz CoBiUM z programu Interreg Południowy Bałtyk. Testujemy i sprawdzamy już od kilku miesięcy jak użytkuje się rowery cargo w przestrzeni miejskiej, a teraz nad morze zapraszamy także rowerzystów z innych miejsc w Polsce - już 7 i 8 września Gdynia będzie gospodarzem Ogólnopolskiego Zlotu Rowerów Towarowych.
Przybliża się realizacja ważnych inwestycji rowerowych w strategicznych punktach miasta. Chodzi o budowę trzech fragmentów drogi rowerowej: w obrębie Wzgórza Św. Maksymiliana, w Śródmieściu na ul. 10 Lutego i Władysława IV oraz przy Uniwersytecie Morskim. Poznaliśmy właśnie firmy, które stanęły do przetargu dotyczącego wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej.
Inwestycja zakłada budowę trzech dróg rowerowych w ważnych miejscach Gdyni. Nowe ścieżki dla rowerzystów powstaną w obrębie Wzgórza Św. Maksymiliana na ul. Władysława IV i alejach Zwycięstwa i Piłsudskiego, przy Uniwersytecie Morskim oraz na ul. 10 Lutego i Władysława IV na odcinku od ul. Szkolnej do ul. Armii Krajowej.
Sezon rowerowy w pełni, cykliści korzystają z doskonałej pogody. Oprócz wytrawnych pożeraczy kilometrów na dwóch kółkach, po mieście przemieszczają się także rowerzyści, którzy wolą poruszać się chodnikiem. Wśród nich są też użytkownicy roweru MEVO. I choć korzystanie z roweru jest jak najbardziej godne pochwały, to jazda po chodniku już nie. Miasto Gdynia rozpoczyna kampanię #rowertopojazd, mającą na celu nakłonienie rowerzystów do poruszania się po mieście zgodnie z przepisami. Straż Miejska będzie pouczała, wręczała ulotki, ale też, tak jak dotychczas, karała mandatami za jazdę rowerem po chodniku, współpracując z Policją.
Może być sposobem na życie, formą relaksu i rekreacji, narzędziem do sportowej rywalizacji, lub po prostu wygodnym i łatwym narzędziem do przemieszczania się – tak rower widzą uczestnicy spotkania, które pod hasłem „Dlaczego właśnie rower?" odbyło się w gdyńskim UrbanLabie w środę (17 lipca). Pretekstem do bardzo ciekawej dyskusji była projekcja holenderskiego filmu pt. „Why We Cycle", obrazującego holenderski model myślenia o rowerze i o wszystkich aspektach związanych z niemal kultową kulturą rowerową, która Holendrów cechuje.
- Bardzo cieszę się, że w dyskusji poprzedzonej projekcją filmu „Why We Cycle" w UrbanLabie, obok mieszkańców Gdyni zainteresowanych rozwojem polityki rowerowej naszego miasta, zgodzili się uczestniczyć specjaliści z tej dziedziny – mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta miasta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Obecność profesora Piotra Kuropatwińskiego, byłego wiceprezydenta Europejskiej Federacji Cyklistów, dra Krzysztofa Stachury z ośrodka Badań i Analiz Społecznych UG oraz Grzegorza Pawlikowskiego, miejskiego oficera rowerowego w Tczewie, z pewnością pozwoliła bardzo szeroko spojrzeć na rowerowy świat, zarówno z perspektywy globalnej, ale co ważniejsze z Trójmiasta.