Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
Trwa w najlepsze akcja „Do pracy jadę rowerem", a rowerowe śniadania dla najbardziej wytrwałych uczestników dojeżdżają do nich... rowerami! Koordynatorzy akcji w ten sposób wykorzystują nowe rowery towarowe, tzw. cargo, a we wtorkowy poranek do transportu na dwóch kołach przyłączył się też m.in. wiceprezydent Gdyni, Marek Łucyk. Same rowery już niedługo będzie można wypożyczać również na własne potrzeby.
Zamiast samochodu - rowerem
Na co dzień – kilka tysięcy uczestników wsiada na rowery i jedzie do pracy, dzisiaj – na specjalne rowery cargo pełne śniadań wsiedli organizatorzy „Do pracy jadę rowerem" i urzędnicy, w tym wiceprezydent Marek Łucyk. Za nami już 16 tygodni trwania gdyńskiej kampanii, która promuje zamianę samochodu na dwa koła.
22 szkoły, 357 klas, 5 231 aktywnych uczestników i 127 344 przejazdów na rowerach, hulajnogach, rolkach czy deskorolkach. Tak prezentują się wyniki tegorocznej edycji kampanii Rowerowy Maj. To ogólnopolska akcja, która w Gdyni odbyła się po raz czwarty. Ma ona zachęcać dzieci do ruchu i przyjeżdżania do szkoły na dwóch kółkach. Placówka, której uczniowie byli najbardziej aktywni, zwycięża w rywalizacji. Tym razem, po raz kolejny, najlepsza okazała się Szkoła Podstawowa nr 37 na Chwarznie-Wiczlinie.
Zwycięska szkoła fetowała swój sukces. W czwartek, 6 czerwca, jej uczniowie zebrali się na sali gimnastycznej, gdzie odbyła się gala podsumowująca projekt. Uczestniczyli w niej: Wojciech Szczurek – prezydent Gdyni, Marek Łucyk – wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju, Jakub Furkal – pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej oraz Jakub Ubych – pełnomocnik prezydenta ds. dzielnic, którzy wręczyli nagrody dzieciom i koordynatorom akcji.
Trwa majówka, a to znak, że już za chwilę ruszy ogólnopolska kampania „Rowerowy Maj". W tym roku w gdyńskiej odsłonie wydarzenia weźmie udział rekordowa liczba uczestników. Od 6 maja blisko 7400 uczniów z 22 szkół będzie dojeżdżać do szkoły rowerem, hulajnogą lub na rolkach i powalczy o atrakcyjne nagrody.
Gdynia po raz kolejny dołączyła do kampanii „Rowerowy Maj". Jest to największa w kraju akcja promująca zdrowy tryb życia, aktywność fizyczną i zrównoważoną mobilność wśród przedszkolaków, uczniów i pracowników szkół. W tym roku kampania staruje tuż po majówce.
Podpisano umowę na zaprojektowanie drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa. To ważny kilometrowy odcinek, który połączy fragment trasy R-10 biegnący wzdłuż al. Zwycięstwa z drogą rowerową na Karwiny i Dąbrowę.
- Jazda na rowerze w Gdyni jest coraz przyjemniejsza i bezpieczniejsza. A to wszystko dzięki skutecznie realizowanej polityce rowerowej. Przed nami kolejna inwestycja. Projektowany odcinek drogi rowerowej będzie z pewnością ważnym elementem, który nie tylko poprawi ciągłość gdyńskich tras rowerowych, komfort i bezpieczeństwo jazdy cyklistów, ale także będzie kolejnym powodem, aby przesiąść się na ten ekologiczny rodzaj transportu – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Choć sezon rowerowy trwa w Gdyni cały rok, to maj potrafi skusić nawet największych rowerowych leniuchów do wyprawy na dwóch kółkach. W naszym mieście mamy piękne i odpowiednio przygotowane szlaki rowerowe, wśród których każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie.
Długi weekend może być świetną przygodą dla całej rodziny. Wśród szlaków w Gdyni do wyboru są te przeznaczone dla rodzin z dziećmi, jak i dla zaawansowanych miłośników dwóch kółek. Cykliści mają tu do dyspozycji ponad 100 kilometrów tras rowerowych.