Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Freight TAILS - powstaną dedykowane miejsca dostaw

FT 2 art

We wtorek 29 listopada 2016 r. odbyło się spotkanie projektu Freight TAILS, w trakcie którego omówiono tematy związane z przeprowadzeniem badań niezbędnych do przygotowania profilu dostaw w Śródmieściu Gdyni, ich metodologii oraz kwestionariusza i zawartych w nim pytań. Widocznym efektem projektu ma być wprowadzenie dedykowanych miejsc dostaw.

Pan Daniel Kaszubowski, ekspert z Politechniki Gdańskiej, w pierwszej kolejności omówił zalety wprowadzenia dedykowanych miejsc dostaw, wśród których wymienił większą efektywność obsługi lokalnych odbiorców, większą płynność ruchu drogowego i zmniejszenie utrudnień np.: dla pojazdów uprzywilejowanych, a także ograniczenie niewłaściwego wykorzystania infrastruktury oraz ingerencję w przestrzeń miasta wykorzystywaną przez innych użytkowników. Następnie zaprezentował on procedurę wyznaczania miejsca dostaw opartą na wdrażaniu podobnych rozwiązań w Paryżu, który ma w tym zakresie wieloletnie doświadczenie.

Wyznaczanie dedykowanych miejsc dostaw w Gdyni ma odbyć się w następujących krokach:

  • klasyfikacja odbiorców,
  • ocena dostępności badanego obszaru dla transportu drogowego,
  • analiza profilu dostaw,
  • analiza struktury rodzajowej pojazdów,
  • identyfikacja miejsc o dużej koncentracji dostaw,
  • obliczenie ilości niezbędnych miejsc dostaw,
  • wybór odpowiedniego projektu miejsc dostaw.

Pierwsze wywiady z przedsiębiorcami, mające pomóc w określeniu miejsc o największej koncentreacji dostaw, planowane są jeszcze w grudniu br. Badania mające na celu stworzenie profilu dostaw dla Śródmieścia Gdyni będą przeprowadzane przez całą zimę, a mają zakończyć się wiosną, wraz z realizacją pomiarów terenowych.

 

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele następujących instytucji:

  • Politechnika Gdańska,
  • Zarząd Dróg i Zieleni,
  • Rada Miasta Gdyni,
  • Rada Dzielnicy Śródmieście,
  • Urząd Miasta Gdyni,
  • Stowarzyszenie Kupców Starowiejskiej,
  • Gdynia 2026.

 

Zachęcamy do zgłaszania swoich uwag i komentowanie zawartości poniższych kwestionariuszy:

Kwestionariusz dla odbiorców

Badanie terenowe w miejscu dostaw