Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Dane o ruchu drogowym w Gdyni

Otwarte dane

Gdynia otwiera kolejne zbiory danych. W portalu www.otwartedane.gdynia.pl udostępniono 37 nowych zbiorów danych z obszaru Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR. To aktualne informacje dotyczące ruchu drogowego w Gdyni, których automatyczne przekazywanie pozwoli na szybkie komunikowanie o utrudnieniach w skali całego kraju.

Nowe zbiory danych to kolejny krok w rozwijaniu idei Smart City. Otwieramy nowe możliwości wykorzystania technologii. Gdynia jako pierwsze miasto w Polsce wykorzystuje mechanizm udostępniania informacji drogowych za pomocą ogólnoeuropejskiego standardu wymiany danych z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

Wśród dotychczas dostępnych w portalu www.otwartedane.gdynia.pl zbiorów danych pojawiło się aż 37 nowych – pochodzą ze Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR. Co to oznacza? Obecnie możliwe jest automatyczne przekazywanie wytworzonych informacji o utrudnieniach i zdarzeniach drogowych na obszarze miasta do Krajowego Punktu Dostępowego, który zapewnia wiarygodną informację o warunkach ruchu w skali kraju. Więcej informacji tutaj.

Gdynia wykorzystała również format otwartych danych do zaprezentowania projektów realizowanych od 1995 roku z udziałem środków europejskich. Baza jest aktualizowana za każdym razem, gdy następuje jakaś zmiana w projektach – co czyni ją wiarygodnym źródłem informacji dla zainteresowanych. Możliwości, dzięki innym zbiorom danych, jest zresztą więcej.

- Dzięki tym działaniom poczyniliśmy milowy krok w otwieraniu danych publicznych, stając się jednocześnie liderem w Polsce pod względem ilości, jakości oraz innowacyjności publikowanych danych. Portal otwartych danych, poszerzony także o dane znajdujące się w gdyńskim portalu edukacyjnym e-GIO, nadaje transparentności miejskim działaniom, ułatwiając w ten sposób poruszanie się oraz funkcjonowanie w mieście - wyjaśnia Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Przypomnijmy: otwarte dane to forma udostępnienia danych publicznych w sposób przejrzysty, przydatny i zgodny ze standardami oraz przepisami prawa. Gdyński portal, przygotowany przez firmę Master Telecom, jako pierwszy w Polsce wykorzystywał innowacyjne połączenie dedykowanego do gromadzenia i udostępniania danych oprogramowania CKAN oraz autorskiego oprogramowania Monalisa. Służy ono do aktywnego zbierania danych z różnych źródeł, standaryzowania i składowania ich na serwerze, a także automatycznej wizualizacji wybranych danych w formie tematycznych prezentacji.

To zestawienia dotyczące m.in. gospodarki, transportu, środowiska lub finansów. Użytkownik znajdzie tu na przykład liczbę mieszkańców w poszczególnych dzielnicach, liczbę samochodów zarejestrowanych w mieście, liczbę łóżek szpitalnych w mieście czy liczbę firm działających w Gdyni.

Źródło: gdynia.pl

Zdjęcie tytułowe: mat. prasowe

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: