Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Nowa funkcja w gdyńskich parkomatach

Parkomat Gdynia

W parkomatach gdyńskiej Strefy Płatnego Parkowania dostępna jest kolejna nowa funkcja - możliwość przedłużenia czasu ważności biletu przed jego zakończeniem, w dowolnym parkomacie w całej strefie. Naliczanie opłaconego czasu dla drugiego biletu rozpoczyna się nie, jak dotychczas, już w momencie wykupu tego biletu, ale dopiero wraz z końcem okresu ważności poprzedniego biletu.

Dopłata pozwalająca na przedłużenie czasu opłaconego postoju odbywa się na podstawie wprowadzonego w parkomacie numeru rejestracyjnego pojazdu. Wpisanie tego numeru przy uiszczeniu pierwszej opłaty za postój pozwala w każdej chwili, kiedy wiemy, że opłacony czas postoju zostanie przekroczony, na dopłatę w dowolnym parkomacie w SPP do już posiadanego biletu. Po wpisaniu numeru rejestracyjnego lub zeskanowaniu go z kodu QR nadrukowanego na wcześniejszym bilecie system automatycznie doliczy do opłaconego wcześniej biletu żądany czas.

- Wprowadzenie tej funkcji wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych kierowców, którzy np. wykupując bilet na 1 godzinę w celu odbycia wizyty u lekarza, po pół godzinie oczekiwania w kolejce zorientują się, że wizyta przedłuży się – mówi Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Nie będą musieli czekać z zegarkiem w ręku kiedy zakończy się opłacony czas, tylko od razu, kiedy zorientują się, że wizyta w przychodni może się przedłużyć „doładują" bilet.

Warto przypomnieć, że korzystając z postojów opłaconych przy użyciu numeru rejestracyjnego czyli tzw. e-biletów, nie trzeba ich drukować i umieszczać w samochodzie. W trakcie kontroli dane pojazdu i opłacony czas postoju automatyczne wyświetlają się w urządzeniu kontrolnym. Obecnie z takiej możliwości korzysta ok. 10 procent kierowców kupujących bilety w parkomatach.

Kierowcy bardzo chętnie korzystają też z innych nowości wprowadzonych w gdyńskich parkomatach podczas ich modernizacji w latach 2017-2018. Już ponad 30 procent transakcji w parkomatach dokonywanych jest przy użyciu kart płatniczych, a ponad 40 procent ogółu transakcji dokonywane jest bezgotówkowo (łącznie z płatnościami mobilnymi w telefonach komórkowych).

W parkomatach możliwe jest też uregulowanie przy pomocy karty płatniczej opłaty dodatkowej bez konieczności udawania się do biura Strefy Płatnego Parkowania. Jest to funkcja szczególnie przydatna w sytuacji, gdy kierowca zorientuje się, że powinien uregulować taką opłatę już po godzinach funkcjonowania SPP.

Ponadto gdyńskie parkomaty, dzięki unikalnemu w skali kraju modułowi informacji miejskich udostępnianych na dużych kolorowych wyświetlaczach parkomatów, pozwalają przyjezdnym kierowcom na zapoznanie się z podstawowymi informacjami o ofercie turystycznej Gdyni.

Autor: K. Złoch
Źródło: gdynia.pl

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: