Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Tuluza - Plan Zrównoważonej Mobilności (PDU)

Capitole de Toulouse en jardin 3 cut

Jak w każdym mieście francuskim posiadającym więcej niż 100 000 mieszkańców, w Tuluzie opracowano plan zrównoważonej mobliności (PDU). Wszedł on w życie 17 października 2012 roku, a jego aktualizacji dokonano w roku 2015. Został opublikowany przez regionalnego przewoźnika, tzn. SMTC.

Trzy główne zagadnienia analizowane w tuluzyjskim PDU to:

 

  • atrakcyjność miasta;
  • dostępność do dzielnic pracy;
  • zmiany w przemieszczaniu się ludności.

Głównym celem PDU jest zaprojektowanie miasta odpowiadającemu dzisiejszym trendom, o wysokim potencjale adaptacyjnym do zmian otoczenia i do potrzeb użytkowników wszystkich środków transportu. Plan obejmuje m.in.:

  • rozwój sieci tramwajowej i autobusowej;
  • racjonalizację użytkowania samochodów osobowych;
  • wspieranie rozwoju form transportu alternatywnych dla samochodu, takich jak rower, rolki, przemieszczenia piesze;
  • uwzględnianie postulatów społeczności - ich oczekiwań społecznych, kulturowych i ekonomicznych.

Założenia planu zrównoważonej mobilności w Tuluzie uwzględniają:

  • redukcję zanieczyszczeń powietrza;
  • poprawę  bezpieczeństwa;
  • poprawę dostępności transportu publicznego;
  • poprawa integracji środków transportu;
  • poprawa warunków w zakresie codziennych dojazdów do pracy;
  • promocja przemieszczeń pieszych i rowerowych;
  • nauka prawidłowego wykorzystania samochodów.

Celami PDU są:

  • Zmniejszenie kongestii transportowej w mieście, skuteczne zarządzanie miejscami parkingowymi;
  • Rozwój transportu publicznego;
  • ochrona środowiska, zmniejszenie emisji i dzięki temu podniesienie jakości życia mieszkańców Tuluzy;
  • uwzględnienie transportu i dostaw handlowych i ich wpływu na życie miasta;
  • optymalizacja wykorzystania infrastruktury na poziomie aglomeracji;
  • wspieranie i zachęcanie przedsiębiorstw i administracji publicznej do opracowywania i wprowadzania planów zrównoważonej mobilności;
  • promocja transportu publicznego– zwiększenie liczby podróży rocznie ze 109 milionów w 2011 roku do 163 milionów w 2020 roku.

Według Komisji Europejskiej, PDU z Tuluzy był jednym z trzech najlepszych planów zrównoważonej mobilności w 2012 roku.

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: