Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider

W Śródmieściu pojawią się pierwsze miejsca dedykowane dla dostaw

dostawyFT

W ramach realizacji projektu unijnego Freight TAILS, już 8 maja br. w Śródmieściu Gdyni pojawią się pierwsze miejsca dedykowane dla dostaw. Działanie to ma na celu usprawnienie dystrybucji ładunków w Śródmieściu Gdyni dla obszaru ulic Starowiejskiej, Świętojańskiej i Abrahama, z uwzględnieniem potrzeb wszystkich użytkowników ruchu drogowego.

Projekt pilotażowy obejmuje łącznie 11 miejsc:

a) 4 miejsca na ul. Starowiejskiej

  • ul. Starowiejska 21
  • ul. Starowiejska 31
  • ul. Starowiejska 32
  • ul. Starowiejska 40

b) 4 miejsca na ul. Świętojańskiej

  • ul. Świętojańska 7
  • ul. Świętojańska 13
  • ul. Świętojańska 32
  • Skwer Kościuszki 19

c) 3 miejsca na ul. Abrahama

  • Abrahama 2
  • Abrahama 5
  • Abrahama 15

W dalszym etapie wdrożone zostanie kolejnych 19 miejsc, na innych odcinkach wyżej wspomnianych ulic. Lokalizacja i liczba miejsc wypracowane zostały w wyniku konsultacji z przedsiębiorcami z ww. ulic.

Lokalizacja miejsc dedykowanych dla dostaw przedstawiona jest na poniższej mapie.




Projekt unijny Freight TAILS jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego, w ramach programu URBACT III.

freight

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: