Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Umowa na budowę woonerfu podpisana!

Abrahama na woonerf

Budowa strefy przyjaznej pieszym w Śródmieściu, czyli pierwszego gdyńskiego woonerfu, weszła w ważny etap. Umowa z wykonawcą została właśnie podpisana, co znaczy, że prace będą mogły rozpocząć się jeszcze w tym roku. Po przebudowie ul. Abrahama na odcinku od ul. Batorego do ul. 10 Lutego będzie mogła stać się nowym, klimatycznym miejscem spotkań.

Umowa z gdańską firmą WPRD Gravel została podpisana 14 listopada. Tym samym jeszcze w tym roku będzie mogła rozpocząć się przebudowa uzbrojenia podziemnego, a wiosną zostaną wykonane prace związane z nawierzchniami drogowymi. Koszt prac to ponad 3,8 miliona złotych. W tym zawarta jest przebudowa sieci wodociągowej, która zostanie sfinansowana przez PEWIK Gdynia. Jak zapisano w umowie, prace mają zostać zakończone do 14 czerwca 2019.

- Zdajemy sobie sprawę, że woonerf w ulicy Abrahama jest inwestycją wyczekiwaną przez mieszkańców. To też jeden z dotychczas najtrudniejszych projektów realizowanych Budżetu Obywatelskiego. Potrzeba było wielu miesięcy analiz, projektowania i uzgodnień, żebyśmy mogli znaleźć się w momencie, w którym jesteśmy dziś. Trzeba mocno podkreślić, że to wszystko wydarzyło się dzięki zaangażowaniu mieszkańców oraz ich wspólnych działań z różnymi jednostkami miasta, instytucjami i przedsiębiorcami - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

Po przebudowie odcinek ulicy Abrahama od ulicy Batorego do ul. 10 Lutego funkcjonować będzie jako tzw. strefa zamieszkania, z ograniczeniem prędkości do 20km/h i możliwością parkowania wyłącznie w wyznaczonych miejscach. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z całej przestrzeni. Kierowcy będą meandrować między kwietnikami, dzięki czemu ruch aut na tym odcinku się uspokoi, a piesi będą mogli czuć się bezpiecznie. Co więcej, cała nawierzchnia zostanie wyrównana i pojawią się tam elementy małej architektury, nasadzenia oraz klimatyczne oświetlenie.

Projekt woonerfu przygotowali specjaliści z A2P2 architecture&planning oraz NANU Pracownia Architektoniczna. Cała inwestycja realizowana jest natomiast z inicjatywy gdynian – projekt „Śródmieście wygodne dla pieszych - więcej zieleni, lepsze oświetlenie ulic i mała architektura", złożony przez przedstawicieli Stowarzyszenia Starowiejska pod głosowanie w Budżecie Obywatelskim 2016, zyskał bowiem największe poparcie głosujących w tej dzielnicy.

Źródło: gdynia.pl

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: