Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Solaris Trollino numer 1001 będzie jeździć w Gdyni

W ostatnich tygodniach fabrykę Solarisa opuściły dwa wyjątkowe trolejbusy. Trollino z numerem 1000, który trafił do austriackiego Salzburga oraz trolejbus numer 1001, zbudowany dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. W dniu 24 kwietnia w Gdyni odbyło się uroczyste przekazanie wyposażonego w najnowsze technologie jubilata.

Zgodnie z kontraktem do Gdyni dostarczone zostały dwa całkowicie niskopodłogowe Trollino 12. Największą nowością gdyńskich trolejbusów, jest ich wyposażenie w system pozwalający na autonomiczną jazdę bez sieci trakcyjnej na dystansie co najmniej 15 kilometrów. Jest to możliwe dzięki zamontowanym bateriom litowo-jonowym ładowanym podczas jazdy za pośrednictwem trakcji. Energia w bateriach może być również uzupełniana w dowolnym miejscu z gniazda trójfazowego. Oprócz tego w trolejbusach zastosowano system rekuperacji, który umożliwi pojazdom odzyskiwanie energii elektrycznej w procesie hamowania, co obniży koszty ich eksploatacji.

Trolejbus wyposażony w nowoczesne baterie

Ponadto Solarisy Trollino 12 dla Gdyni wyposażone są w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system monitoringu, a także kamerę cofania i LED-owe światła do jazdy dziennej. Jednostkę napędową trolejbusu stanowi silnik trakcyjny o o mocy 175 kW. Osprzęt elektryczny dostarczyła polska firma Medcom.

„Jestem bardzo dumny z faktu, że współpraca pomiędzy Solarisem a PKT Gdynia jest tak owocna. Jej początki sięgają 2001 roku, kiedy to powstał nasz pierwszy trolejbus. Prezentowany dziś Trollino jest przykładem możliwości technologicznych, jakimi dysponuje Solaris w obszarze elektromobilności. Dzięki zamontowanym bateriom pojazd ten może wozić pasażerów również poza siecią trakcyjną. W ten sposób niewątpliwe zalety trolejbusów zostały z powodzeniem połączone z atrybutami autobusów bateryjnych", powiedział Zbigniew Palenica, członek zarządu firmy Solaris obecny na uroczystym przekazaniu trolejbusów w Gdyni.

Prezentacja trolejbusu numer 1001 była także okazją do przypomnienia pierwszego egzemplarza Solarisa Trollino zakupionego przez PKT Gdynia w 2001 roku. Blisko 15-letnia współpraca między PKT Gdynia a Solarisem zaowocowała dostawami łącznie 54 trolejbusów w wersji 12-metrowej.

Prezentacja nowych trolejbusów na Skwerze Kościuszki

Gdyńskie przedsiębiorstwo komunikacji nie tylko inwestuje w nowoczesny tabor trolejbusowy, ale również nieustannie rozwija trolejbusową sieć komunikacyjną, zapewniając gdynianom coraz lepszy dostęp do ekologicznej komunikacji miejskiej. Działania te są wysoko oceniane przez Komisję Europejską, która uhonorowała Gdynię prestiżową nagrodą Regiostars 2014 za projekt proekologicznego transportu publicznego. Ostatni zakup dwóch nowoczesnych trolejbusów powiązany jest z wydłużeniem trasy nr 21, która od maja będzie prowadziła aż do Gdyńskiego Akwarium.

Solaris Bus & Coach S.A. od kilku lat jest liderem rynku trolejbusowego Unii Europejskiej oraz krajów EFTA. Trolejbusy polskiego producenta jeżdżą w: Austrii, Bułgarii, Czechach, Estonii, Hiszpanii, Niemczech, Łotwie, Polsce, Portugalii, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji, Włoszech oraz na Litwie i Węgrzech.


Testowanie hybrydowych trolebusów jest elementem  projektu CIVITAS DYN@MO, dofinansowanego z 7 Programu Ramowego Unii Europejskiej, realizowanego w Gdyni przez konsorcjum: ZDiZ, PKT Gdynia, Uniwersytet Gdański i Politechnika Gdańska. W ramach zadania G2.1 Nowe trolejbusy hybrydowe z baterią Li-ion na nowej trasie Gdynia zobowiązała się do zakupu dwóch nowych trolejbusów wyposażonych w alternatywne źródło zasilania - baterię litowo-jonową oraz testowanie ich na trasie rozszerzonej o odcinek nie wyposażony w sieć trakcyjną.


Informacje o firmie Solaris Bus & Coach S.A.

Solaris Bus & Coach S.A. jest czołowym w Europie, polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wytworzyła ponad 12.000 autobusów, które jeżdżą po drogach 29 krajów w blisko 600 miastach. Solaris Bus & Coach S.A. to firma rodzinna, jej założycielami i właścicielami są Solange i Krzysztof Olszewscy. Przedsiębiorstwo wprowadziło na rynek polski autobusy niskopodłogowe i w krótkim czasie zdobyło pozycję lidera w tym segmencie, utrzymując ją po dziś dzień. Firma od początku działalności dynamicznie się rozwija i powiększa ofertę o kolejne modele autobusów oparte na najnowocześniejszych rozwiązaniach. Najnowszym produktem marki Solaris jest autobus z napędem elektrycznym Solaris Urbino electric. W polskich fabrykach pracuje 2300 osób a blisko 500 osób zatrudnionych jest w zagranicznych oddziałach.

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: