Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Wyniki ankiet dot. buspasów w Gdyni.

 

W sierpniu bieżącego roku przeprowadzono badania ankietowe mające na celu zebranie opinii dotyczących funkcjonowania buspasów oraz kierunku ich rozwoju. Wyniki ankiet pokazują że mieszkańcy są zadowoleni z istniejącej infrastruktury i chcą by się dalej rozwijała.

W badaniu wzięło udział ponad 500 osób, z czego znakomita większość (93%) to mieszkańcy Gdyni. Ciekawe wyniki prezentują odpowiedzi już na pierwsze pytanie, okazuje się bowiem że tylko 9% ankietowanych deklaruje że odbywa podróże miejskie zawsze samochodem. Kolejne 22% deklaruje przewagę samochodu osobowego nad transportem zbiorowym, ale odwrotną odpowiedź – przeważnie transport zbiorowy – wybrało już 28% osób. Kolejne 17% deklaruje że porusza się po mieście zawsze transportem zbiorowym. Aż 4% osób deklaruje, że zawsze lub przeważnie porusza się na rowerze. Kolejne 4% deklaruje inne środki transportu, w tym poruszanie się pieszo.

Według ankietowanych najistotniejszym czynnikiem w odniesieniu do powstawania buspasów w Gdyni jest to, że przyspieszają komunikację miejską. W ten sposób odpowiedziało aż 73% ankietowanych. 12% ankietowanych twierdzi iż wydzielone pasy dla autobusów ograniczają pojemność drogi dla pozostałych użytkowników. Cieszy fakt, iż tylko 2% ankietowanych nie widzi sensu pasów dla autobusów – twierdzą oni że to niepotrzebny koszt dla miasta.

Ankietowani pytani czy należy wprowadzać kolejne buspasy odpowiadają – tak. Twierdzi tak 89% zapytanych. Najczęściej wskazywanym miejscem do wytyczenia nowych pasów jest ul. Morska: fragment od estakady do ul. Grabowo oraz od Akademii Morskiej do Dworca. Dodatkowo 24% badanych zastrzega, że nie należy przy tym ograniczać możliwości przemieszczania się samochodem osobowym.

Kolejne pytanie – wielokrotnego wyboru – dotyczyło dostępności buspasów dla innych pojazdów niż autobusy ZKM. Duża część badanych twierdzi że buspasy należy udostępnić autobusom szkolnym i turystycznym, wysoki jest też poziom akceptacji dla wykorzystania buspasów przez taksówki.

Ostatnia część ankiety dotyczyła oceny istniejących buspasów na ulicy Kieleckiej i Kwiatkowskiego w skali 1-5. Nieznacznie lepiej wypadł tu buspas na ulicy Kielckiej - 53% ankietowanych oceniło go na 5, 17% na 4. Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego otrzymał najwyższą ocenę od 41% i prawie najwyższa od 25%.

Jeszcze raz serdecznie dziękujemy badanym za wzięcie udziału w ankiecie oraz zachęcamy pozostałych do wyrażania swojej opinii która jest niezwykle cenna przy planowaniu kolejnych działań w mieście.

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: