Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Wyniki ankiet dot. buspasów w Gdyni.

Drukuj

 

W sierpniu bieżącego roku przeprowadzono badania ankietowe mające na celu zebranie opinii dotyczących funkcjonowania buspasów oraz kierunku ich rozwoju. Wyniki ankiet pokazują że mieszkańcy są zadowoleni z istniejącej infrastruktury i chcą by się dalej rozwijała.

W badaniu wzięło udział ponad 500 osób, z czego znakomita większość (93%) to mieszkańcy Gdyni. Ciekawe wyniki prezentują odpowiedzi już na pierwsze pytanie, okazuje się bowiem że tylko 9% ankietowanych deklaruje że odbywa podróże miejskie zawsze samochodem. Kolejne 22% deklaruje przewagę samochodu osobowego nad transportem zbiorowym, ale odwrotną odpowiedź – przeważnie transport zbiorowy – wybrało już 28% osób. Kolejne 17% deklaruje że porusza się po mieście zawsze transportem zbiorowym. Aż 4% osób deklaruje, że zawsze lub przeważnie porusza się na rowerze. Kolejne 4% deklaruje inne środki transportu, w tym poruszanie się pieszo.

Według ankietowanych najistotniejszym czynnikiem w odniesieniu do powstawania buspasów w Gdyni jest to, że przyspieszają komunikację miejską. W ten sposób odpowiedziało aż 73% ankietowanych. 12% ankietowanych twierdzi iż wydzielone pasy dla autobusów ograniczają pojemność drogi dla pozostałych użytkowników. Cieszy fakt, iż tylko 2% ankietowanych nie widzi sensu pasów dla autobusów – twierdzą oni że to niepotrzebny koszt dla miasta.

Ankietowani pytani czy należy wprowadzać kolejne buspasy odpowiadają – tak. Twierdzi tak 89% zapytanych. Najczęściej wskazywanym miejscem do wytyczenia nowych pasów jest ul. Morska: fragment od estakady do ul. Grabowo oraz od Akademii Morskiej do Dworca. Dodatkowo 24% badanych zastrzega, że nie należy przy tym ograniczać możliwości przemieszczania się samochodem osobowym.

Kolejne pytanie – wielokrotnego wyboru – dotyczyło dostępności buspasów dla innych pojazdów niż autobusy ZKM. Duża część badanych twierdzi że buspasy należy udostępnić autobusom szkolnym i turystycznym, wysoki jest też poziom akceptacji dla wykorzystania buspasów przez taksówki.

Ostatnia część ankiety dotyczyła oceny istniejących buspasów na ulicy Kieleckiej i Kwiatkowskiego w skali 1-5. Nieznacznie lepiej wypadł tu buspas na ulicy Kielckiej - 53% ankietowanych oceniło go na 5, 17% na 4. Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego otrzymał najwyższą ocenę od 41% i prawie najwyższa od 25%.

Jeszcze raz serdecznie dziękujemy badanym za wzięcie udziału w ankiecie oraz zachęcamy pozostałych do wyrażania swojej opinii która jest niezwykle cenna przy planowaniu kolejnych działań w mieście.

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: