Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Jedzie nowe – zmiany w komunikacji trolejbusowej

Drukuj

Trolejbus przegubowy Gdynia

Jesienią na gdyńskich ulicach pojawią się trolejbusy przegubowe – to większy komfort dla pasażerów, brak emisji spalin i możliwość zabrania jednorazowo prawie dwustu pasażerów. Takich pojazdów będzie 16. Gdynia kupiła łącznie 30 nowoczesnych trolejbusów marki Solaris, wszystkie wyposażone w najnowocześniejsze baterie litowo-tytanowe. Nowe wozy wejdą do służby wraz z początkiem 2019 roku - po próbach technicznych i homologacji.

Dofinansowanie z programu „Gepard" pozwoli kupić 6 kolejnych, jeszcze nowocześniejszych pojazdów. Linia 31 zostanie wydłużona, a linią 21 dojedziemy aż do Muzeum Emigracji. Powstaną dwie nowe linie: 32 z Grabówka do Przystani Żeglugi na al. Jana Pawła II i 34 do Demptowa. Trolejbusy linii 29 na Fikakowo pojadą w szczycie co 15 minut.

- Stawiamy konsekwentnie na najbardziej ekologiczny środek transportu, jakim jest trolejbus. Kupiliśmy 30 zupełnie nowych pojazdów i już teraz myślimy o kolejnych usprawnieniach i jeszcze lepszym dostosowaniu naszej oferty transportowej do oczekiwań mieszkańców - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Mam na myśli zwłaszcza rozwijające się dzielnice, oddalone od ścisłego centrum. Część zmian wprowadzamy już teraz, część w perspektywie najbliższych 2-3 lat. Z myślą o mieszkańcach osiedla Kacze Buki powstanie nowa pętla trolejbusowa i wydłużymy niektóre linie do tej części Gdyni. Podobnie stanie się na terenach po Dalmorze, gdzie mieszkańcy też będą mogli korzystać z trolejbusów. Chcemy zamienić linię autobusową 170 na nową linię trolejbusową na Pogórze Dolne. Po wybudowaniu i powstaniu węzła przesiadkowego PKM Karwiny wraz z nowym układem drogowym, zostanie tam wybudowana pętla trolejbusowa z prawdziwego zdarzenia. Miasto żyje i się zmienia, ale symbolem Gdyni będzie zawsze nowoczesny i wydajny transport trolejbusowy – dodaje prezydent Szczurek.

Ostatnie zakupy dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej to prawdziwa rewolucja taborowa. Trzydzieści zupełnie nowych pojazdów jest wyposażonych w klimatyzację, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i baterie o pojemności 87kWh, pozwalające na pokonanie nawet 30 km bez dostępu do trakcji.

- Szesnaście z nich o długości 18 metrów to pojazdy przegubowe, o standardzie, jakiego w 75-letniej historii gdyńskich trolejbusów jeszcze nie było. Zabierają na pokład prawie dwukrotnie więcej pasażerów i to przy podobnych kosztach jak w pojazdach standardowych, mających 12 metrów długości. Do końca roku będzie można je spotkać na różnych liniach, będą testowane pod każdym kątem. Z początkiem roku 2019 pierwsza dostawa, czyli sześć pojazdów, zacznie regularne przewozy – wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Zakup jest elementem większej inwestycji w nowy tabor, realizowanej z dofinansowaniem ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dodatkowo, 21 trolejbusów otrzyma nowe baterie, umożliwiające pokonywanie dłuższych odcinków bez sieci trakcyjnej, które zastąpią wysłużone już akumulatory. Tym samym Gdynia stanie się w skali kraju liderem elektromobilnego, bezszynowego transportu miejskiego.

W ciągu najbliższych dwóch lat pojawią się w Gdyni kolejne nowe trolejbusy, które zostaną zakupione z dofinansowaniem w ramach projektu „Gepard". Pojazdy te będą jeszcze bardziej innowacyjne, gdyż umożliwią już obsługę ponad połowy obsługiwanej trasy bez dostępu do sieci trakcyjnej. Planowany jest zakup 6 takich trolejbusów.

Nowe pojazdy i wydłużony czas jazdy na bateriach pozwalają na wprowadzenie wielu zmian, oczekiwanych przez gdynian. Poprawią one komunikację z odległych dzielnic do centrum miasta, a mieszkańcy Fikakowa będą w godzinach szczytu krócej czekać na trolejbusy linii 29, do którego zdążyli się już przyzwyczaić.

NOWOŚCI NA LINIACH TROLEJBUSOWYCH

A W PRZYSZŁYM ROKU

Źródło: gdynia.pl 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: