Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Nowe tablice ułatwią życie pasażerom

Tablica info pasazerskie

Kilkadziesiąt nowych tablic informacji pasażerskiej i modernizacje kilkudziesięciu zatok przystankowych sprawią, że korzystanie z komunikacji miejskiej w Gdyni będzie jeszcze łatwiejsze, bezpieczniejsze i przyjazne mieszkańcom. Trwają prace przy kolejnej części projektu, który wspiera zrównoważony rozwój transportu publicznego. Do 10 grudnia o odjazdach autobusów i trolejbusów będzie informować 29 nowych tablic.

29 tablic informacji pasażerskiej pojawi się w Gdyni jeszcze do 10 grudnia, a pierwsze z nich zaczną działać przy przystankach autobusowych już na początku listopada. Za realizację odpowiada firma mpTechnology ze Słupska. To nie wszystkie zmiany - 16 października po raz drugi ogłoszony został przetarg na modernizację aż 19 zatok przystankowych. Przypomnijmy, że oferty z wcześniejszego postępowania przekraczały kwotę przewidywaną przez miasto.

Wszystko po to, aby poprawić warunki dla pasażerów i dalej rozwijać transport publiczny w Gdyni. Nowe rozwiązania mają w założeniu zwiększyć jego konkurencyjność, zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska oraz ułatwić osobom z niepełnosprawnościami dostęp do różnych wydarzeń.

Nowe tablice informacji pasażerskiej pojawiają się zarówno na modernizowanych zatokach, jak i w innych lokalizacjach – szczególnie tych, gdzie jest intensywny ruch pasażerski. Funkcjonalnie będą identyczne z już istniejącymi urządzeniami, zainstalowanymi w ramach budowy systemu TRISTAR. Pasażerowie oczekujący na przystanku otrzymają informację o odjazach autobusów lub trolejbusów w czasie rzeczywistym. Dodatkowym ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami będzie wyzwalanie informacji głosowej z treścią wyświetlaną w danej chwili na ekranie. Po zakończeniu prac liczba tablic informacji pasażerskiej w Gdyni do końca 2019 roku wzrośnie do 75.

W ramach modernizacji zatok przystankowych uda się przebudować konstrukcję nawierzchni (zastosowana zostanie nawierzchnia betonowa) i wymienić krawężniki, chodniki oraz fragmenty dróg dla rowerów. Dla zachowania standardów dostępności dla osób z niepełnosprawnościami zostaną zastosowane systemy płytek naprowadzających.

Zadanie to część projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Łącznie w ramach całego projektu Gdynia zmodernizuje 30 zatok przystankowych oraz wybuduje 41 tablic informacji pasażerskiej, zintegrowanych z Systemem Zarządzania i Sterowania Ruchem TRISTAR.

Realizacja całego projektu zakończy się w grudniu 2019 roku. Szacunkowy koszt wszystkich zadań to 13 075 739 zł, przy czym dofinansowanie ze środków unijnych wynosić będzie 7 363 255 zł.

Zdjęcie tytułowe: K. Złoch
Źródło: gdynia.pl

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: