Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Spotkanie z Radą Dzielnicy Chwarzno Wiczlino w ramach projektu SMACKER

Obraz edited

W dniu 06.02.2020 r. , w Szkole Podstawowej nr 37 przy ul. Wiczlińskiej 93 w Gdyni,  odbyło się spotkanie z Radą Dzielnicy Chwarzno – Wiczlino w ramach realizacji projektu unijnego SMACKER.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele koordynatora projektu - Samodzielnego Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością Urzędu Miasta Gdyni oraz Rady Dzielnicy Chwarzno - Wiczlino.

Celem spotkania było przedstawienie założeń i postępu prac projektu SMACKER Radzie Dzielnicy Chwarzno – Wiczlino, która stanowi organ jednostki pomocniczej Gminy Miasta Gdyni, a jej członkowie są reprezentantami mieszkańców dzielnicy objętej pilotażem projektu SMACKER.

Na początku spotkania, koordynator projektu przedstawił jego uczestnikom założenia i postęp prac w realizacji projektu SMACKER. Następnie zaprezentowano katalog możliwych do wdrożenia rozwiązań pilotażowych, takich jak:
• nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów,
• nowe przystanki dla linii transportu zbiorowego,
• lepsza informacja pasażerska, ekrany e-ink na przystankach,
• tablice zmiennej treści w budynkach użyteczności publicznej, supermarketach,
• car - sharing dedykowany wspólnotom mieszkaniowym/dzielnicy,
• optymalizacja lokalizacji stacji roweru metropolitalnego,
• usługi transportu na żądanie.

Zaproponowano również stworzenie Planu Mobilności dla dzielnicy Chwarzno – Wiczlino na podstawie analizy stanu istniejącego, badań dotyczących zachowań komunikacyjnych i preferencji adresatów projektu, badań ruchu na ciągach komunikacyjnych zapewniających dojazd do dzielnicy i przez dzielnicę do centrum Gdyni z gmin i dzielnic ościennych, konsultacji z adresatami projektu i interesariuszami.

Z raportem z pełnego przebiegu spotkania można się zapoznać tutaj.

 

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: