Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
W grudniu 2019r., w ramach realizacji projektu SMACKER, przeprowadzone zostały badania preferencji i zachowań transportowych wśród mieszkańców dzielnicy Chwarzno-Wiczlino, która to jest obszarem pilotażowym projektu.
Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1 500 osób, w przedziale wiekowym 16-70, metodą wywiadu bezpośredniego z wykorzystaniem tabletu.
Trolejbusy będą mogły wrócić do kursowania do północnych dzielnic Gdyni. PKT rozstrzygnęło przetarg na przebudowę sieci trakcyjnej, która m.in. po postawieniu nowych słupów w ul. Janka Wiśniewskiego umożliwi trolejbusom dojazd na bateriach aż do Obłuża. To ważny element rozwoju zeroemisyjnego transportu w Gdyni.
Najpierw zmiany w istniejącej sieci trakcyjnej, później zakup nowych pojazdów, a docelowo – zeroemisyjne, regularne kursy do północnych dzielnic Gdyni. Za około 812 tysięcy złotych wyłoniona w przetargu firma Inex przebuduje na zlecenie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej fragment trakcji w pobliżu Węzła Ofiar Grudnia 70'.
Wiemy już, kto wykona dokumentację przygotowawczą dla włączenia północnych dzielnic Gdyni w system kolei aglomeracyjnej. PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę na jej wykonanie spośród 6 ofert. Zwycięzcą w przetargu nieograniczonym okazała się spółka Multiconsult Polska z siedzibą w Warszawie.
Biuro projektowe Multiconsult opracuje dokumentację przygotowawczą dla projektu, który uzyskał dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Chodzi o projekt pod nazwą „Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu: „Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Dokumentacja przygotowawcza powinna być gotowa do końca października.
Od środy, 26 czerwca zostają wprowadzone nowe zasady przewozu rowerów autobusami i trolejbusami gdyńskiej komunikacji miejskiej. Kilkumiesięczne obrady specjalnie powołanego zespołu przyniosły rozwiązanie, które MKZG przyjął już jako rekomendację dla wszystkich gmin. Osoby na wózkach i z wózkami będą miały priorytet przed rowerami.
W zespole, który prowadził dialog na temat zmian znaleźli się zarówno kierowcy, jak i sami rowerzyści, a także społecznicy, rodzice, związkowcy i przedstawiciele komunikacji miejskiej. To odpowiedź miasta na zgłaszane wcześniej przez obie strony trudności.
Dobra wiadomość dla mieszkańców Demptowa – od poniedziałku, 17 czerwca rusza nowa linia 34 łącząca dzielnicę ze Śródmieściem Gdyni! Dodatkowo będzie obsługiwana przez nowoczesne, ekologiczne trolejbusy, które wykorzystają wbudowane baterie.
Z Demptowa do Śródmieścia
Pojedzie średnio co pół godziny i da mieszkańcom Demptowa możliwość bezpośredniego, szybkiego i ekologicznego dostania się do centrum Gdyni. W przyszłym tygodniu oficjalnie startuje nowa linia pod numerem 34, która będzie obsługiwana przez trolejbusy, a „demptowską" część trasy pokona na wbudowanych bateriach. Do tego ominie ewentualne korki, jadąc nowymi buspasami. To wyczekiwana przez mieszkańców alternatywa dla innych środków transportu.