Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Kontrabuspas na Chwarznieńskiej jeszcze w tym roku

Chwarznieńska - kontrabuspas

Już został ogłoszony przetarg na budowę bardzo innowacyjnego rozwiązania, który usprawni ruch na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej do centrum Gdyni w godzinach porannego szczytu - pod warunkiem, że wybierzemy autobus zamiast samochodu. To rozwiązanie to tak zwany kontrabuspas, czyli zmienna organizacja ruchu na jezdni prowadzącej z Witomina do Chwarzna-Wiczlina, która pozwoli autobusom na jazdę pod prąd. Skróci to czas przejazdu o około 10 minut. Zakładany termin zakończenia robót to koniec listopada 2019 roku.

- Ogłoszenie przetargu, dokładnie 7 dni po podpisaniu umowy na dofinansowanie projektu, jest odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców, aby rozwiązanie zostało wdrożone jak najszybciej. Na oferty czekamy do 17 czerwca. Potencjalni wykonawcy muszą się wykazać odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w sferze instalacji urządzeń telekomunikacyjnych. Przypomnę, że na to zadanie pozyskaliśmy dofinansowanie z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych w wysokości ponad 2 miliony złotych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.

Odsłony: 2200 Komentarz (0)

Czytaj więcej

W Gdyni testują najdłuższy trolejbus w Europie

Podwójny przegub w Gdyni

Ma 24 metry długości, dwa przeguby i jest najdłuższym trolejbusem, jaki kiedykolwiek wyjechał na gdyńskie drogi. Solaris wspólnie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej będzie w naszym mieście testować Trollino 24. Najnowszy trolejbus od polskiego producenta zapowiada się bardzo nowocześnie.

24 metry to maksymalna, dopuszczalna w Europie długość pojazdów tego typu. Do tej pory na europejskich drogach można było spotkać tak długie trolejbusy m.in. w kilku miastach Szwajcarii. Co prawda, podczas testów Trollino 24 nie będzie zabierał pasażerów, ale będzie można go spotkać na ulicach miasta już od początku przyszłego tygodnia. Gdynia jest jedynym miastem, w którym trolejbus będzie przechodzić testy homologacyjne. Potrwają one ok. 6 tygodni.

Odsłony: 2471 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Jak lepiej zorganizować komunikację dla Chwarzna Wiczlina?

Linia 172 Stryjska

Chwarzno Wiczlino jest nie tylko największą gdyńską dzielnicą, ale też najszybciej się rozwija. Właśnie rusza unijny projekt „SMACKER", dzięki któremu będzie można w precyzyjny sposób dostosować usługi transportowe do potrzeb mieszkańców tej dzielnicy i jednocześnie promować ograniczenie używania własnych samochodów. Chwarzno Wiczlino odgrywa w tym projekcie rolę obszaru pilotażowego, jeśli wprowadzone działania się sprawdzą, będą realizowane też w innych gdyńskich dzielnicach.

W ramach projektu „SMACKER" odbędzie się kompleksowe badanie potrzeb różnych grup społecznych, z udziałem samych mieszkańców. Dzięki temu będzie można wprowadzić rozwiązania, które ułatwią mieszkańcom dojazd do i powrót z centrum Gdyni.

Głównym celem projektu SMACKER (Soft Measures & Actions for behavioural Change and Knowledge to Embrace Rural Areas) jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnym a centrami miast. Promowane w nim są ekologiczne zachowania oraz budowa zintegrowanej oferty usług transportowych dla dzielnic oddalonych od centrów miast.

Odsłony: 2683 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Trzech chętnych do przebudowania zatok

Zatoki - przebudowa

Trzy firmy zgłosiły swoje oferty w złożonym z trzech części przetargu na modernizację gdyńskich zatok autobusowych. Docelowo mają zmienić się przystanki, z których korzystają pasażerowie komunikacji miejskiej m.in. w Śródmieściu, Małym Kacku, Orłowie czy na Dąbrowie.

Poprawi się komfort pasażerów i ich bezpieczeństwo, a łatwiej będzie też poruszać się osobom z niepełnosprawnością – przebudowa części gdyńskich zatok przystankowych przyniesie sporo korzyści. Zmieni się nawierzchnia i infrastruktura przystanków autobusowych w kilku dzielnicach.

W piątek nastąpiło otwarcie ofert w przetargu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Zamówienie jest podzielone na 3 części i obejmuje modernizację zatok na przystankach:

Odsłony: 2312 Komentarz (0)

Czytaj więcej

„Bez szelek” na stadion i do biura

Linia 27

Poruszanie się „bez szelek" daje możliwość nowoczesnym trolejbusom dotarcia w rejony miasta do tej pory niedostępne dla nich. Stąd zmiany, jakie w siatce połączeń wprowadza Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Nową trasę zyska m.in. linia trolejbusowa 27, które przebiegać będzie w pobliżu gdyńskich obiektów sportowych, Centrum Handlowego Riviera oraz kompleksów biurowych przy ul. Łużyckiej.

Zmiany wprowadzane przez ZKM Gdynia wejdą w życie w poniedziałek 27 maja. Nową trasą pojedzie linia autobusowa 172. Korekty w rozkładzie jazdy czekają linie 23, 24, 29, 133, 140, 147, 160, 180, 190 i 710. Największa zmiana czeka jednak pasażerów trolejbusu linii 27.

Odsłony: 2346 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Więcej artykułów…