Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Jak to działa? - System monitorowania pracy sygnalizacji

Drukuj

System monitorowania pracy sygnalizacji

Centrum Sterowania Ruchem systemu TRISTAR posiada oprogramowanie do monitorowania pracy sygnalizacji w czasie rzeczywistym. Dzięki niemu operatorzy mogą na bieżąco analizować pracę każdego skrzyżowania, m.in. poprawność wyświetlanych sygnałów drogowych, czy też pracę czujników wykrywających pojazdy. 

W przypadku awarii któregokolwiek z elementów wpływających na poprawność pracy sygnalizacji, operatorzy natychmiastowo otrzymują stosowne komunikaty, dzięki czemu znacząco skraca się czas potrzebny na podjęcie działań mających na celu przywrócenia poprawnej pracy skrzyżowania.

Historia pracy sygnalizacji

Historia pracy sygnalizacji w postaci pasków sygnałów

Historia pracy sygnalizacji przechowywana jest w dedykowanej bazie danych. Historyczne informacje o długości trwania poszczególnych świateł oraz czasu oczekiwania pojazdów na sygnał zielony są bardzo ważne. W przypadku zgłoszeń od mieszkańców o problemach w pracy sygnalizacji świetlnej, inżynierowie ruchu mogą cofnąć się do okresu, w którym nastąpiły nieprawidłowości oraz przeanalizować dane w celu ich identyfikacji.

[zdjęcia: materiały ZDIZ] 

  • Nie wiem jak obecnie - ale w ubiegłym roku P4a nie wykrywała rowerów. O ile nie trafił się jakiś samochód zmierzający w kierunku Nowogrodzkiej - pozostawał jedynie skok na czerwonym... Ciekawe jak będzie po uruchomieniu systemu w pełnym zakresie...

    około 6 lat(a) temu
  • Dzień dobry, problem wykrywania rowerów przez pętle jest nam znany. Na początku pozwolę sobie przybliżyć sposób działania detekcji. Pętla indukcyjna jest to przewód zatopiony w jezdni, w którym "płynie prąd" tym samym generując pole magnetyczne. Samochód, który składa się z wielu elementów metalowych, w momencie przejazdu przez pętle zaburza owe pole powodując zmianę wartości natężenia prądu co jest wychwycone przez komputer sterujący sygnalizacją. Problem przez Pana opisany wywodzi się przede wszystkim z konstrukcji współczesnych rowerów, które bardzo często zbudowane są z materiałów lekkich niewpływających na pole magnetyczne pętli. Jest możliwość ustawienia tzw. czułości pętli, czyli przy jakiej zmianie "wartości prądu" komputer ma stwierdzić, że pojazd przejechał, a która pozwoliłaby na wykrywanie rowerów. Jednak w opisywanym przez Pana przypadku spowodowałoby to, że pętla P4a byłaby wzbudzana przez pojazdy jadące na wprost czyli lewoskręt zapalałby się niepotrzebnie. Zarówno na tym jak i innych skrzyżowaniach będziemy starali się tak konfigurować czułość pętli w taki sposób by zapewnić możliwość wykrywania rowerów przy jednoczesnym zapobieganiu wykrywania pojazdów poruszających się innymi pasami ruchu.

    około 6 lat(a) temu
lub zaloguj się przez: