Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Przy szkołach będzie bezpieczniej

Bezpieczna droga

Specjalna komisja, która wypracowuje dobre standardy ruchu przy gdyńskich szkołach rozpoczyna kolejny rok działania i zamierza intensywnie pracować nad nowymi pomysłami. Przewodniczyć jej będzie Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. Wspólnie z m.in. przedstawicielami ZDiZ, ZKM i służb mundurowych będzie można wprowadzić w życie dobre wzorce – od nowej, bezpiecznej infrastruktury po promocję komunikacji publicznej.

Komisja ds. standaryzacji wymogów zagospodarowania i organizacji ruchu przy szkołach – tak nazywa się organ doradczy prezydenta Gdyni, który od 2017 analizuje bezpieczeństwo gdyńskich uczniów przy wszystkich placówkach. Do tej pory m.in. przeanalizowano sytuację przy kilkudziesięciu gdyńskich placówkach i zebrano dane w formie obszernej dokumentacji. Jako jeden z kluczowych problemów wymienia się duże natężenie ruchu samochodowego w pobliżu szkół.

Wybrane zostaną na początek trzy placówki, przy których możliwe będzie wprowadzenie pilotażowego modelu zmian dla poprawy bezpieczeństwa. Powstanie też harmonogram kolejnych działań, pod uwagę brane są między innymi autorskie systemy nagradzania najbardziej skutecznych szkół czy dodatkowe rozwiązania dot. komunikacji miejskiej.

- Wierzę, że wspólnie z komisją możemy zrobić wiele dobrego, szczególnie dla najmłodszych uczniów, którzy są przecież bardziej narażeni na różne niebezpieczne sytuacje w drodze do szkoły. Zaczynamy intensywne prace, na początek zbieramy wszystko, co udało się wcześniej przeanalizować i przy kolejnych spotkaniach możemy już podjąć konkretne kroki. Jest sporo pomysłów, na pewno warto będzie popracować nad infrastrukturą przy szkołach, jako miasto powinniśmy też zdecydowanie postawić na promocję komunikacji publicznej i rowerów jako środka transportu dla dzieci, przekonując rodziców, że nie zawsze podwożenie pociech pod samą szkołę jest bezpieczne – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju i nowy przewodniczący komisji.

W skład komisji wchodzą przedstawiciele organów i instytucji, które bezpośrednio są związane z kwestiami bezpieczeństwa – od Zarządu Dróg i Zieleni, przez organizacje pozarządowe i pełnomocnika prezydenta ds. bezpieczeństwa, aż po Zarząd Komunikacji Miejskiej, Straż Miejską i policję. Wszystko po to, żeby zdiagnozować największe problemy i skutecznie szukać oraz wprowadzać rozwiązania – zarówno te infrastrukturalne, jak przejścia dla pieszych czy dodatkowe oświetlenie, jak i te, które mogą w większym stopniu uświadamiać samych uczniów i ich rodziców.

Źródło: gdynia.pl

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: