Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Rower w autobusie – nowe zasady

Rower

Od środy, 26 czerwca zostają wprowadzone nowe zasady przewozu rowerów autobusami i trolejbusami gdyńskiej komunikacji miejskiej. Kilkumiesięczne obrady specjalnie powołanego zespołu przyniosły rozwiązanie, które MKZG przyjął już jako rekomendację dla wszystkich gmin. Osoby na wózkach i z wózkami będą miały priorytet przed rowerami.

W zespole, który prowadził dialog na temat zmian znaleźli się zarówno kierowcy, jak i sami rowerzyści, a także społecznicy, rodzice, związkowcy i przedstawiciele komunikacji miejskiej. To odpowiedź miasta na zgłaszane wcześniej przez obie strony trudności.

Odsłony: 128 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O krok bliżej do kolei na Obłuże i Oksywie

Gdynia Północ

Wiemy już, kto wykona dokumentację przygotowawczą dla włączenia północnych dzielnic Gdyni w system kolei aglomeracyjnej. PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę na jej wykonanie spośród 6 ofert. Zwycięzcą w przetargu nieograniczonym okazała się spółka Multiconsult Polska z siedzibą w Warszawie.

Biuro projektowe Multiconsult opracuje dokumentację przygotowawczą dla projektu, który uzyskał dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Chodzi o projekt pod nazwą „Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu: „Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Dokumentacja przygotowawcza powinna być gotowa do końca października.

Odsłony: 162 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Kontrabuspas na Chwarznieńskiej jeszcze w tym roku

Chwarznieńska - kontrabuspas

Już został ogłoszony przetarg na budowę bardzo innowacyjnego rozwiązania, który usprawni ruch na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej do centrum Gdyni w godzinach porannego szczytu - pod warunkiem, że wybierzemy autobus zamiast samochodu. To rozwiązanie to tak zwany kontrabuspas, czyli zmienna organizacja ruchu na jezdni prowadzącej z Witomina do Chwarzna-Wiczlina, która pozwoli autobusom na jazdę pod prąd. Skróci to czas przejazdu o około 10 minut. Zakładany termin zakończenia robót to koniec listopada 2019 roku.

- Ogłoszenie przetargu, dokładnie 7 dni po podpisaniu umowy na dofinansowanie projektu, jest odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców, aby rozwiązanie zostało wdrożone jak najszybciej. Na oferty czekamy do 17 czerwca. Potencjalni wykonawcy muszą się wykazać odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w sferze instalacji urządzeń telekomunikacyjnych. Przypomnę, że na to zadanie pozyskaliśmy dofinansowanie z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych w wysokości ponad 2 miliony złotych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.

Odsłony: 134 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Trolejbusem do Demptowa

Atobus Demptowo

Dobra wiadomość dla mieszkańców Demptowa – od poniedziałku, 17 czerwca rusza nowa linia 34 łącząca dzielnicę ze Śródmieściem Gdyni! Dodatkowo będzie obsługiwana przez nowoczesne, ekologiczne trolejbusy, które wykorzystają wbudowane baterie.

Z Demptowa do Śródmieścia

Pojedzie średnio co pół godziny i da mieszkańcom Demptowa możliwość bezpośredniego, szybkiego i ekologicznego dostania się do centrum Gdyni. W przyszłym tygodniu oficjalnie startuje nowa linia pod numerem 34, która będzie obsługiwana przez trolejbusy, a „demptowską" część trasy pokona na wbudowanych bateriach. Do tego ominie ewentualne korki, jadąc nowymi buspasami. To wyczekiwana przez mieszkańców alternatywa dla innych środków transportu.

Odsłony: 137 Komentarz (0)

Czytaj więcej

W Gdyni testują najdłuższy trolejbus w Europie

Podwójny przegub w Gdyni

Ma 24 metry długości, dwa przeguby i jest najdłuższym trolejbusem, jaki kiedykolwiek wyjechał na gdyńskie drogi. Solaris wspólnie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej będzie w naszym mieście testować Trollino 24. Najnowszy trolejbus od polskiego producenta zapowiada się bardzo nowocześnie.

24 metry to maksymalna, dopuszczalna w Europie długość pojazdów tego typu. Do tej pory na europejskich drogach można było spotkać tak długie trolejbusy m.in. w kilku miastach Szwajcarii. Co prawda, podczas testów Trollino 24 nie będzie zabierał pasażerów, ale będzie można go spotkać na ulicach miasta już od początku przyszłego tygodnia. Gdynia jest jedynym miastem, w którym trolejbus będzie przechodzić testy homologacyjne. Potrwają one ok. 6 tygodni.

Odsłony: 152 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Więcej artykułów…