Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Głównym celem projektu CoBiUM - Cargo Bikes in Urban Mobility - jest zmniejszenie ruchu samochodowego i hałasu na obszarach miejskich poprzez poprawę zrównoważonych usług transportowych - lepsze zrozumienie potencjału i potrzeb zmiany rodzaju transportu na rowery cargo.
Najważniejszymi działaniami projektu jest stworzenie oferty innowacyjnych i trwałych rozwiązań, zachęcających gminy na obszarze Południowego Bałtyku do włączania rowerów cargo do miejskich koncepcji mobilności, badanie potrzeb i ocena rozwiązań dla pilotażu w celu dostosowania go do miast będących na różnych etapach wdrażania miejskiej polityki rowerowej, a także przeprowadzenie inwestycji pilotażowych skoncentrowanych na korzystaniu z rowerów cargo w trzech obszarach (prywatnym, komunalnym i biznesowym) oraz opracowanie poradnika zawierającego strategie i porady do implementacji polityki rowerowej opartej na rowerach cargo.
Pierwsi gdyńscy przedsiębiorcy korzystają już z elektrycznych rowerów towarowych. Pracownicy pizzerii „Czerwony piec" będą testować ich możliwości. Rowery cargo posłużą im do przewożenia różnego rodzaju produktów i towarów między lokalami. Chęć wypożyczenia pojazdów mogą zgłaszać także inne firmy z Gdyni.
Gdynia kupiła 10 elektrycznych rowerów towarowych, tzw. e-cargo bikes. Wszystko dzięki dofinansowaniu z unijnego projektu CoBiUM (Cargo Bikes in Urban Mobility) z programu Interreg Południowy Bałtyk. Na razie mogą z nich korzystać gdyńscy przedsiębiorcy. Miasto zachęca do tego, żeby testowali je w codziennej działalności.
– To duża innowacja i kolejny krok w ramach mobilnej Gdyni. Chcemy, żeby do korzystania z rowerów zachęcać nie tylko osoby indywidualne, ale również przedsiębiorców, którzy na krótkich dystansach, w obrębie Śródmieścia, gdzie ruch jest duży, mogli dowieźć towar szybciej, sprawniej i ekologicznie – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.
Do końca sierpnia do gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni trafi 10 rowerów Cargo, czyli przeznaczonych do przewozu towarów i osób. Wszystko dzięki obecności Gdyni w projekcie CoBiUM. Będą mogły z nich korzystać szkoły, przedszkola, kurierzy urzędowi, służby komunalne, patrole interwencyjne zarządu dróg, będą mogły je również wypożyczać firmy prywatne działające na terenie Gdyni.
Do Gdyni trafi 10 rowerów, pięciu różnych rodzajów*. Będzie można sprawdzić, który z nich najbardziej pasuje do profilu prowadzonej działalności i najbardziej sprawdza się w gdyńskich warunkach. Rowery będą dwukołowe lub trzykołowe. Przestrzeń bagażowa w niektórych będzie zamykana, służąca do przewozu towarów albo otwarta, w której można przewozić np. dzieci na dedykowanych siedziskach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa.
Mamy to! W ciągu najbliższych 3 lat Gdynia będzie realizowała europejski projekt – CoBiUM popularyzujący korzystanie z cargo rowerów. Nasze miasto jest członkiem zwycięskiego konsorcjum, które właśnie uzyskało dofinansowanie z programów zewnętrznych.
– W ramach projektu CoBiUM, Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta w powiązaniu z projektem unijnym Freight TAILS dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup cargo rowerów – mówi Alicja Pawłowska, kierownik Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Prowadzisz działalność gospodarczą na terenie Gdyni? A może jesteś członkiem organizacji pozarządowej? Uważasz, że rower towarowy ze wspomaganiem elektrycznym (e-cargobike) przyda Ci się w Twojej pracy lub realizacji działań? Gdynia wypożycza lokalnym przedsiębiorcom, instytucjom i organizacjom pozarządowym rowery towarowe. I to bezpłatnie!
Dzięki realizacji i dofinansowaniu z unijnego projektu CoBiUM (CargoBikes in Urban Mobility) z programu Interreg Południowy Bałtyk, Gdynia zakupiła 10 elektrycznych rowerów towarowych (e-cargo bikes), które są przeznaczone dla gdyńskich przedsiębiorców. Każdy zainteresowany może je wziąć w użyczenie do 28 dni kalendarzowych.
Rowery można brać w użyczenie przez cały rok. Usługa wystartowała 9 listopada 2018 roku.
Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na dostawę rowerów towarowych cargo z napędem elektrycznym. Rowery będą niezbędne do realizacji zadań projektu unijnego CoBiUM – Cargo Bikes in Urban Mobility. Wszystko po to, aby zwiększyć wykorzystanie roweru cargo jako ekologicznego środka transportu.
Zamówienie obejmuje:
dostawę roweru dwukołowego z przestrzenia bagażową z przodu (część 1),
dostawę dwóch rowerów dwukołowych z przestrzenią bagażową z przodu, zamykaną od góry (część 2),
dostawę roweru trójkołowego z przestrzenią bagażową nad przednią osią dwukołową (część 3),
dostawę trzech rowerów trójkołowych z przestrzenią bagażową nad przednią osią dwukołową, z otwieraną ścianą przednią (część 4),
dostawę trzech rowerów trójkołowych z przestrzenią bagażową nad przednią osią dwukołową, zamykaną od góry (część 5).