Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


STRATEGIA ROWEROWA DLA MIASTA GDYNI DO 2030 ROKU

Strategia Rowerowa dla Miasta Gdyni do 2030 roku

STRATEGIA ROWEROWA DLA MIASTA GDYNI DO 2030 ROKU - dodatkowe materiały

ZAŁĄCZNIK 1 do Strategii Rowerowej - Dziennik pomiaru ruchu aktywnego

ZAŁĄCZNIK 2 do Strategii Rowerowej - Kwestionariusz dla Przedsiębiorstw

ZAŁĄCZNIK 3 do Strategii Rowerowej - Kwestionariusz dla Mieszkańców

ZAŁĄCZNIK 4 do Strategii Rowerowej - Opis dzielnic

ZAŁĄCZNIK 5 do Strategii Rowerowej - Najbardziej popularne trasy rowerowe w Gdyni

ZAŁĄCZNIK 6 do Strategii Rowerowej - Raport szkoły

ZAŁĄCZNIK 7 do Strategii Rowerowej - Raport przedsiębiorstwa

ZAŁĄCZNIK 8 do Strategii Rowerowej - Infrastruktura uzupełniająca

ZAŁĄCZNIK 9 do Strategii Rowerowej - Raport - infrastruktura rowerowa

ZAŁĄCZNIK 10 do Strategii Rowerowej - Projekty i propozycje

ZAŁĄCZNIK 11 do Strategii Rowerowej - Dostępność do szkół

ZAŁĄCZNIK 12 do Strategii Rowerowej - Raport z badania mieszkańców Gdyni

ZAŁĄCZNIK 13 do Strategii Rowerowej - Opinie mieszkańców Gdyni

Mapa układu podstawowego gdyńskiej infrastruktury rowerowej z trasami leśnymi oraz propozycjami połączeń do 2030 roku

 

SMACKER (2019-2022)

Plan Zrównoważonej Mobilności dla dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni

 

FREIGHT TAILS (2016-2018)

Profil dostaw na ulicach: Świętojańska, Starowiejska i Abrahama w Gdyni

Raport z wyników badań profilu dostaw na ulicach: Starowiejskiej, Świętojańskiej i Abrahama w Gdyni

Animacja 1

Animacja 2

Animacja 3

 

FLOW (2015-2018)

Modelowanie ruchu pieszego i rowerowego na ul. Starowiejskiej w Gdyni

Ruch pieszy i rowerowy a korki uliczne - 15 ciekawostek dla miast

Mapy ruchu rowerowego (heatmaps) - European Cycling Challenge 2017

Raport z badań ankietowych (wywiadów) dot. ruchu pieszego w Śródmieściu Gdyni

 

CIVITAS DYN@MO (2012-2016)

Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Gdyni 2016-2025 [PL]

Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Gdyni 2016-2025 (SUMP) [ENG]

Broszura - Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Gdyni [PL]

Broszura DYN@MO [ENG]

Ulotka o działaniach Gdyni w DYN@MO [PL]

Biuletyn CIVITAS DYN@MO - sierpień 2014 [PL]

Biuletyn CIVITAS DYN@MO - sierpień 2015 [PL]

 

ENTER.HUB (2013-2015)

Newsletter nr 2 (06/2013)

Newsletter nr 3 (12/2013)

Newsletter nr 4 (05/2014)

Newsletter nr 5 (06-07/2014)

Newsletter nr 6 (10-11/2014)

Newsletter nr 7 (12/2014-01/2015)

Newsletter nr 8 (02-03/2015)

 

KAMPANIE LOKALNE

Podsumowanie "Pieszy Autobus" Wiosna 2013

Podsumowanie "Odprowadzam Sam" 2013

Podsumowanie "Odprowadzam Sam" 2014

Podsumowanie "Odprowadzam Sam" 2015

Podsumowanie "Odprowadzam Sam" 2017

 

Podsumowanie konkursu "Do pracy jadę rowerem" 2013

Podsumowanie konkursu "Do pracy jadę rowerem" 2014

Podsumowanie konkursu "Do pracy jadę rowerem" 2015

Podsumowanie konkursu "Do pracy jadę rowerem" 2016

Podsumowanie konkursu "Do pracy jadę rowerem" 2017