Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Kampania „Odprowadzam Sam” już trwa!

baner OS 18

4. kwietnia ruszyła szósta edycja kampanii dla gdyńskich publicznych przedszkoli i szkół podstawowych pn. „Odprowadzam Sam". Jest z nami 37 placówek z całego miasta, a ich uczniowie docierają rano do przedszkoli i szkół w sposób zrównoważony, czyli pieszo, rowerem, hulajnogą, transportem zbiorowym lub łączą podróż samochodem z kilkuminutowym spacerem dzięki zaparkowaniu samochodu w większej odległości od przedszkola niż zwykle (np. 300-500m).


Kampania jest zachętą do zmiany zachowań transportowych zarówno dzieci, jak i dorosłych, co nie pozostanie bez wpływu na poprawę stanu środowiska naturalnego, bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczenia ruchu samochodowego w bezpośredniej okolicy placówek.

Odsłony: 567 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Co sądzisz o Śródmieściu Gdyni z perspektywy pieszego? - podziel się opinią

Fotolia 48985793 Subscription Monthly M

W ramach projektu FLOW przeprowadzamy analizę ruchu pieszego w Śródmieściu Gdyni. W październiku odbyły się pomiary natężeń ruchu pieszego w 55 strategicznych punktach tej części miasta. Teraz pora na pytania do Państwa - jak czujecie się jako piesi w Śródmieściu Gdyni?

W centrum miasta, zarówno w dni robocze, jak i w weekend mogą Państwo spotkać ankieterów, którzy chcieliby przeprowadzić z Wami wywiady odnośnie Państwa postrzegania Śródmieścia. Mają oni przygotowany kwestionariusz, który dotyczy Śródmieścia jako całości oraz poszczególnych ulic, przy których będą Was pytać o opinię.

Ponadto, przygotowaliśmy skróconą, internetową wersję ankiety, która przeprowadzona była w dniach 17 listopada - 17 grudnia 2017 r.

Odsłony: 429 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Model ruchu uwzględniający pieszych i rowerzystów w ramach unijnego projektu FLOW

FLOW model baner

W ramach projektu FLOW, Gdynia ma za zadanie rozszerzyć wielopoziomowy model ruchu o pieszych i rowerzystów. Dzięki temu powiązaniu możliwe będzie bardziej szczegółowe badanie parametrów ruchu w przypadku wdrożenia planowanych zmian w układzie drogowym, zarówno w stosunku do ruchu zmotoryzowanego, jak i niezmotoryzowanego – powstaną dedykowane symulacje.

Na stworzonej sieci bazowej wprowadzać będzie można, ustalane drogą konsultacji społecznych i prac projektowych, modyfikacje układu drogowego, które poddawane będą analizie ruchowej. Należy przy tym nadmienić, że proponowane w dalszej części artykułu warianty stanowią jedynie bazę testową dla oprogramowania oraz nie stanowią projektu stanu docelowego zagospodarowania przestrzeni.

Odsłony: 525 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Badania ruchu pieszego w Śródmieściu Gdyni

W ostatnich latach przeprowadzono w Gdyni działania, które mają ułatwić ruch pieszy. Przed nami jeszcze mnóstwo pracy, której efekty nie będą od razu widoczne. Jest wiele spraw problematycznych, wymagających długoterminowych i złożonych działań. Są jednak pierwsze rezultaty – m.in. ograniczenia parkowania na chodnikach na Skwerze Kościuszki oraz części ul. Armii Krajowej, nowe nawierzchnie ciągów pieszych w dzielnicach. W najbliższym czasie planowane są kolejne remonty chodników, budowy nowych w różnych częściach miasta. Przestrzeń miejska nabierze więcej zielonego koloru dzięki nasadzeniom oraz realizacji projektów, które wygrały w Budżecie Obywatelskim.

Również w społeczności lokalnej widzimy pozytywne zmiany na temat postrzegania ruchu pieszego. Niektórzy ze względu na aspekty zdrowotne, inni w związku z coraz bardziej atrakcyjną ofertą dla niezmotoryzowanych użytkowników dróg dostrzegają potrzebę i domagają się ustanowienia ruchu pieszego nie tylko jako „samoorganizującego się". Ruch pieszy postrzegany jest coraz częściej, jako element przemyślanej i zorganizowanej polityki miasta, co znajduje swoje odzwierciedlenie w "Planie zrównoważonej mobilności miejskiej dla Gdyni", dokumencie, który został uchwalony przez Radę Miasta w październiku 2016 r.

Odsłony: 505 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Więcej artykułów…