Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


SMACKER

SMACKER-RGB

Projekt SMACKER (Soft Measures & Actions for behavioural Change and Knowledge to Embrace peripheral and Rural areas) otrzymał dofinansowanie z Programu Współpracy INTERREG Europa Środkowa (Zadanie 4.1: „Poprawa planowania i koordynacji regionalnego systemu transportu pasażerów dla lepszych połączeń krajowych i Europejskich sieci transportowych").

Konsorcjum projektu tworzone jest przez: SRM Societ Reti e Mobilita (Włochy), Instituto sui transporti e a logistica (Włochy), Gdynia ( Polska), Mestska cast Praha Suchdol (Republika Czeska), Univerza v Mariboru (Słowenia), Mestna obcina Murska Sobota (Słowenia), BKK Budapesti Kozlekedes i Kozpont Zartkorue n Mukodoreszvenyta Rsasag (Węgry), Regionsmanagement Osttirol (Austria) oraz Universität für Bodenkultur Wien (Austria).

Czytaj więcej

CAR

CAR-SB-logotype

W ramach projektu CAR (Creating Automotive Renewal) zostaną opracowane rozwiązania systemowe do wdrożenia i rozbudowy systemów dla pojazdów elektrycznych, w skład których wejdą pojazdy, stanowiska ładowania, rozwiązania płatnicze, modele biznesowe oraz informacje i dyskusje z firmami i organizacjami, które są zainteresowane inwestowaniem w flotę pojazdów elektrycznych.

Projekt: CAR - Creating Automotive Renewal
Program ramowy: INTERREG South Baltic EU

Czytaj więcej

CoBiUM

Głównym celem projektu CoBiUM - Cargo Bikes in Urban Mobility - jest zmniejszenie ruchu samochodowego i hałasu na obszarach miejskich poprzez poprawę zrównoważonych usług transportowych - lepsze zrozumienie potencjału i potrzeb zmiany rodzaju transportu na rowery cargo.

Najważniejszymi działaniami projektu jest stworzenie oferty innowacyjnych i trwałych rozwiązań, zachęcających gminy na obszarze Południowego Bałtyku do włączania rowerów cargo do miejskich koncepcji mobilności, badanie potrzeb i ocena rozwiązań dla pilotażu w celu dostosowania go do miast będących na różnych etapach wdrażania miejskiej polityki rowerowej, a także przeprowadzenie inwestycji pilotażowych skoncentrowanych na korzystaniu z rowerów cargo w trzech obszarach (prywatnym, komunalnym i biznesowym) oraz opracowanie poradnika zawierającego strategie i porady do implementacji polityki rowerowej opartej na rowerach cargo.

Czytaj więcej

FLOW

Flow EU

W maju 2015 r. Gdynia przystąpiła do FLOW (Furthering Less congestion by creating Opportunities for more Walking and cycling) - trzyletniego projektu dofinansowanego z programu Horyzont 2020 Unii Europejskiej.

Konsorcjum projektu tworzone jest przez miasta Gdynię, Budapeszt, Dublin, Lizbonę, Monachium, Sofię oraz znane, europejskie instytucje działające na rzecz rozwoju zrównoważonego transportu (m.in. POLIS, Walk21, PTV).

Czytaj więcej

CityChangerCargoBike (CCCB)

CCCB  h2020

Wprowadzenie na szeroką skalę i zastosowanie rowerów towarowych na obszarach miejskich okazało się być przełomem dla miast: poprawia się wizerunek roweru, przyczynia się do wzrostu liczby rowerzystów (zarówno w przypadku towarów, jak i pasażerów), przestrzeń miejska jest wykorzystywana bardziej efektywnie, poprawia jakość powietrza, poziom bezpieczeństwa i jakość życia.

Jednak to innowacyjne rozwiązanie jest obecne tylko w kilku europejskich miastach i w większości z nich tylko w fazie początkowej.

Czytaj więcej

Freight TAILS

FT UE Urbact

Dnia 3 maja 2016 r. Gdynia przystąpiła do realizacji projektu unijnego "Freight TAILS - delivering Tailored Approaches for Innovative Logistics Solutions". Projekt uzyskał dofinansowanie z Programu URBACT III, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).

Celem projektu Freight TAILS jest przede wszystkim stworzenie efektywnego i zrównoważonego systemu dystrybucji miejskiej. Efektem projektu ma być opracowanie Lokalnego Planu Działań dla punktów o dużym zapotrzebowaniu transportowym w Śródmieściu Gdyni (Gdyńska Hala Targowa, ul. Abrahama, ul. Świętojańska, ul. Starowiejska) z pomocą doświadczonego eksperta z Politechniki Gdańskiej oraz grupy zadaniowej interesariuszy. 

Czytaj więcej

CIVITAS DYN@MO

DYNMOEU

CIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w.ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS (finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej).

Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności, oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami.

Czytaj więcej

Więcej artykułów…