Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Podsumowanie projektu FLOW – spotkanie w Gdynia InfoBox

FLOW baner 880x330

Dnia 27 marca 2018 roku członkowie gdyńskiego zespołu FLOW, przy wsparciu gdyńskiego Laboratorium Innowacji Społecznych, zorganizowali i przeprowadzili spotkanie dla pracowników gdyńskich jednostek miejskich, tj. Zarządu Dróg i Zieleni, wydziałów Urzędu Miasta oraz Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni. Spotkanie miało na celu podsumowanie projektu FLOW i znalezienie sposobów na wykorzystanie modelu w przyszłych projektach i inwestycjach w Gdyni.

Na spotkaniu Maciej Bodal (Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni) przedstawił założenia i rezultaty projektu FLOW wraz z zestawem dobrych praktyk z innych europejskich miast. Zaprezentowano szczegółowo na czym polegało modelowanie ruchu w skali mikro- i makro-. Mateusz Miloch (Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni) przybliżył proces powstawania modelu mikroskopowego na przykładzie shared space na ul. Starowiejskiej w Gdyni. Natomiast Michał Miszewski (Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni) zaprezentował proces postawania makroskopowego modelu ruchu rowerowego na terenie całego miasta.

Odsłony: 34 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Porozmawiajmy o przyszłości ulicy Starowiejskiej

sw baner 800x304

Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących przyszłości ulicy Starowiejskiej – jednej z najstarszych i najbardziej charakterystycznych ulic gdyńskiego Śródmieścia, dobrze znanej wszystkich gdynianom i gdyniankom. Jeszcze tylko do 3 kwietnia można wypełnić ankietę i podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat obecnego funkcjonowania ulicy Starowiejskiej, a także zgłosić się na warsztaty podczas których wymyślane będą propozycje zmian dla tego obszaru. Same konsultacje rozpoczną się 6 kwietnia.

W ramach procesu konsultacji społecznych, które koordynuje miejskie Laboratorium Innowacji Społecznych (LIS), analizowane będą wszystkie aspekty funkcjonowania ulicy: jej estetyka, przyjazność dla różnych grup użytkowników, organizacja ruchu. Pomysły na rozwiązania, które mogłyby uczynić ze Starowiejskiej przestrzeń przyjazną dla różnych użytkowników, będą wypracowywane razem z gdynianami, w oparciu o wnioski z diagnozy, w tym między innymi odpowiedzi udzielone w ankiecie stanowiącej element przygotowań do konsultacji.

Odsłony: 64 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Partnerstwo na rzecz Mobilności Miejskiej – Partnership on Urban Mobility (PUM)

PUM

Miasto Gdynia zostało wyróżnione spośród wielu europejskich miast i zaproszone do Partnerstwa na rzecz Mobilności Miejskiej (PUM). Celem tej inicjatywy jest przygotowanie rozwiązań mających na celu poprawę warunków dla rozwoju mobilności w miastach Unii Europejskiej.

Uczestniczą w nim przedstawiciele:

  • Komisji Europejskiej – DG MOVE, DG REGIO,
  • Ministerstw Rozwoju, Infrastruktury, Transportu z Cypru, Czech, Finlandii, Słowenii i Rumunii,
  • miast i regionów Pragi, Bari, Burgas,Bielefeld, Burgas, Gdyni, Malmo, Nijmegen, Walonii, Torres Vedras, Karlsruhe,
  • organizacji europejskich działających na rzecz zrównoważonego transportu i mobilności: CEMR, Eurocities, ECF – European Cyclist Federation, POLIS, UITP, URBACT, Ecorys.
Odsłony: 249 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Zabierz głos w dyskusji nad Agendą Miejską UE dot. Mobilności

PUM

Partnerstwo na rzecz Mobilności Miejskiej (Partnership on Urban Mobility), ustanowione w kontekście Agendy Miejskiej UE, zaprasza na publiczne konsultacje on-line na temat wersji roboczej Planu Działania.

Gdynia uczestniczy w Partnerstwie ustanowionym w celu opracowania wytycznych dla bardzo ważnej dziedziny Agendy Miejskiej UE i Europejczyków – mobilności. Jesteśmy w gronie państw (Cypru, Finlandii, Republiki Czech, Rumunii, Słowacji), regionów (Skane, Walonia), miast (Bari, Bielefeld, Burgas, Gdynia, Karlsruhe, Malmo, Nijmegen, Torres Vedras), Dyrekcji Generalnych Komisji Europejskiej (DG MOVE, DG REGIO) i organizacji europejskich dot. mobilności (Europejska Federacja Cyklistów, UITP, POLIS, CEMR, Eurocities), które mają zaszczyt uczestniczyć w opracowaniu wytycznych dla krajów UE.

Odsłony: 89 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Mobilność w Essen

Stacja ładowania pojazdów w Essen

Przedstawiciele Miasta Gdyni zostali zaproszeni do Essen, aby poprowadzić warsztaty dotyczące Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP) w ramach polsko-niemieckiej współpracy miast dotyczącej gospodarki niskoemisyjnej. Była to również okazja do udziału w wizycie studyjnej i zapoznaniu się z polityką mobilności w tym mieście. A jest to przykład bardzo dobry, ponieważ Essen zostało w 2017 roku zostało wybrane "Zieloną Stolicą Europy". Jakie rozwiązania w mobilności miejskiej wprowadziły władze Essen po krótce przedstawia ten artykuł. 

Essen jest miastem na prawach powiatu w zachodniej części Niemiec, w kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia. To dziewiąte pod względem liczby ludności miasto w Niemczech (ponad 570 tys. mieszkańców) wraz z sąsiadującymi Dortmundem, Dusseldorfem, Kolonią i Bonn, itd. tworzy wysokorozwiniętą metropolię z ogromnym potencjałem rozwoju transportu i mobilności lokalnej. W 2017 roku Essen zostało Zieloną Stolicą Europy. Z tego tytułu Rada Miasta przyjęła ambitny cel, aby udział prywatnych samochodów w transporcie miejskim (modal split) zmalał do 25% do 2050 roku.

Odsłony: 271 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Więcej artykułów…