Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu 2018 - pokaż innym, co robisz!

RightMix Banner

Jeśli jesteś przedstawicielem biznesu, organizacji pozarządzowej, szkoły lub osobą prywatną i promujesz ideę zrównoważonej mobilności w swoim mieście, daj usłyszeć o tym Europie! Rejestrując swoje działanie na stronie MobilityWeek [ENG], możesz stać się częścią kampanii EUROPEAN MOBILITYWEEK.

Po zarejestrowaniu Twoje akcje promujące zrównoważoną mobilność w miastach zostaną wyświetlone na dedykowanej liście EUROPEAN MOBILITYACTIONS. Niezależnie od tego, czy zdecydowałeś się na dojazd do pracy rowerem z sąsiadami, czy też jesteś pracodawcą podejmującym konkretne działania, aby zachęcić pracowników do korzystania z transportu publicznego, Komisja Europejska chętnie pomoże Ci podzielić się historią sukcesu.

Odsłony: 196 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Rozstrzygnięcie konkursu „Plany mobilności dla firm”

Fotolia 60557942 Subscription Monthly M

Pracownicy 33 gdyńskich firm i instytucji wzięli udział w konkursie na tworzenie planów mobilności, ogłoszonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Nadesłano zarówno propozycje dotyczące rozwoju infrastruktury miejskiej, działań Gdyni, jak i konkretne plany dla firm chcących wspierać swoich pracowników w zmienianiu niekorzystnych nawyków transportowych. I to właśnie firmy, które podzieliły się swoimi pomysłami na wdrażanie udogodnień dla swoich pracowników zostały wyróżnione w konkursie.

Pierwsze miejsce przyznano firmie Wartsila Ship Design Poland, w której zespół 4 pracowników (Anna Kozicka, Magdalena Zalewska, Agata Ziółkowska oraz Błażej Stelmaszczyk) proponuje działania edukujące, motywujące i wspierające dla pieszych, rowerzystów oraz pasażerów komunikacji miejskiej. Wśród nich są zajęcia na temat wpływu spalin na nasze zdrowie, organizowanie konkursów wewnątrz firmy oraz zapewnienie odpowiedniej infrastruktury przy swoich miejscach pracy. Ponadto, Wartsila proponuje wprowadzenie elastycznego czasu pracy oraz tworzenie przyzakładowych żłobków oraz przedszkoli. Zwycięscy pracownicy w nagrodę udadzą się do Teatru Muzycznego na wybrany przez siebie spektakl.

Odsłony: 788 Komentarz (0)

Czytaj więcej

W Śródmieściu pojawią się pierwsze miejsca dedykowane dla dostaw

dostawyFT

W ramach realizacji projektu unijnego Freight TAILS, już 8 maja br. w Śródmieściu Gdyni pojawią się pierwsze miejsca dedykowane dla dostaw. Działanie to ma na celu usprawnienie dystrybucji ładunków w Śródmieściu Gdyni dla obszaru ulic Starowiejskiej, Świętojańskiej i Abrahama, z uwzględnieniem potrzeb wszystkich użytkowników ruchu drogowego.

Projekt pilotażowy obejmuje łącznie 11 miejsc:

a) 4 miejsca na ul. Starowiejskiej

Odsłony: 437 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Porozmawiajmy o przyszłości Starowiejskiej!

 

Do 30 czerwca trwa ostatni etap konsultacji społecznych "Porozmawiajmy o przyszłości Starowiejskiej". W tym terminie każdy mieszkaniec i mieszkanka Gdyni może przekazać swoje uwagi na temat proponowanych kierunków zmian na tej ulicy. Pomogą one Prezydentowi Miasta w podjęciu decyzji o jej przyszłości.

Proces dyskusji nad przyszłością jednej z najstarszych gdyńskich ulic rozpoczął się pod koniec marca i został podzielony na kilka powiązanych ze sobą etapów.

Odsłony: 170 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Podsumowanie projektu FLOW – spotkanie w Gdynia InfoBox

FLOW baner 880x330

Dnia 27 marca 2018 roku członkowie gdyńskiego zespołu FLOW, przy wsparciu gdyńskiego Laboratorium Innowacji Społecznych, zorganizowali i przeprowadzili spotkanie dla pracowników gdyńskich jednostek miejskich, tj. Zarządu Dróg i Zieleni, wydziałów Urzędu Miasta oraz Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni. Spotkanie miało na celu podsumowanie projektu FLOW i znalezienie sposobów na wykorzystanie modelu w przyszłych projektach i inwestycjach w Gdyni.

Na spotkaniu Maciej Bodal (Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni) przedstawił założenia i rezultaty projektu FLOW wraz z zestawem dobrych praktyk z innych europejskich miast. Zaprezentowano szczegółowo na czym polegało modelowanie ruchu w skali mikro- i makro-. Mateusz Miloch (Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni) przybliżył proces powstawania modelu mikroskopowego na przykładzie shared space na ul. Starowiejskiej w Gdyni. Natomiast Michał Miszewski (Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni) zaprezentował proces postawania makroskopowego modelu ruchu rowerowego na terenie całego miasta.

Odsłony: 222 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Więcej artykułów…