Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Bezpieczniej i łatwiej na skrzyżowaniu Dąbka ze Staniewicza

Sygnalizacja świętlna 1

Wiemy, kto wykona projekt i wybuduje sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic płk. Dąbka i kmdr Staniewicza. Inwestycja znacznie podniesie bezpieczeństwo pieszych oraz usprawni włączanie się do ruchu samochodów z ulic podporządkowanych, czyli ul. Staniewicza w Gdyni oraz ul. Czarnieckiego w Kosakowie.

Jedyną ofertę złożył Zakład Usług Inżynierii Ruchu z siedzibą w Gdyni. Firma wykona projekt i wybuduje sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic płk. Dąbka z kmdr Jerzego Staniewicza w Gdyni oraz ulicy Czarnieckiego w Kosakowie. Oferta wyniosła 469 070, 39 zł brutto. Zamawiający, czyli gdyński Zarząd Dróg i Zieleni planował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 399 914,77 zł brutto, jednak po szczegółowej analizie ZDiZ przyjął ofertę.

Odsłony: 188 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Karwiny zwalniają do 30 km/h

Karwiny

25 marca na Karwinach rozszerzona zostanie strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h. Tym samym wskazano obszar uspokojenia ruchu. W rozszerzonej strefie znajdą się ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już strefą Tempo 30), Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Karwiny jako młoda i prężna dzielnica korzystają z nowoczesnych rozwiązań zarówno na etapie projektowania i planowania przestrzeni, jak i budowy osiedli i towarzyszącej im infrastruktury. Mieszkańcy cenią Karwiny za komfort i wygodę życia oraz dostępność usług. W najbliższym sąsiedztwie mają szkoły, przedszkola, przychodnię lekarską i komisariat Policji oraz zaplecze usługowe. Mimo formalizmu osiedla z wielkiej płyty cechuje je niezobowiązująca przestrzeń. Pomiędzy blokami rozsiane są place zabaw, świerki i brzozy dają latem przyjemny cień, a rzeźba terenu jest urozmaicona.

Odsłony: 304 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Rozszerzona strefa „tempo 30” w Małym Kacku

Przyjazny Mały Kack

Samochody zwolnią, rowery będą miały większy komfort jazdy, a mieszkańcy możliwość spokojnego poruszania się po dzielnicy. Będzie bezpieczniej dla wszystkich. 8 marca nastąpi zmiana organizacji ruchu w Małym Kacku w związku z powiększeniem strefy „tempo 30".

Na wniosek Rady Dzielnicy Mały Kack Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni rozszerza strefę ograniczonej prędkości w Małym Kacku. Strefa „tempo 30" obejmie dodatkowo ulice: Halicką (od ul. ks. bpa Bernarda Szlagi do ul. Sandomierskiej), Sandomierską, Przemyską, Bielską, Piotrkowską, Wieluńską, Siedlecką, Sieradzką (od ul. Wrocławskiej do ul. Łowickiej), Kurpiowską, Góralską, Żmudzką i Małopolską.

Odsłony: 302 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Wiemy, kto zaprojektuje skrzyżowania na Oksywiu

Skrzyżowanie Oksywie

Jeszcze przed wakacjami gotowe powinny być wstępne koncepcje zmian na dwóch ważnych skrzyżowaniach na górnym Oksywiu, które trafią do konsultacji z mieszkańcami. Właśnie została podpisana umowa z gdyńską firmą Poldukt Projekt na zaprojektowanie przebudowy zbiegu ulic Płk. Dąbka, Bosmańskiej i Dickmana.

Ta część Oksywia nie jest bezpieczna ani dla kierowców, ani dla pieszych. - Projekt przebudowy skrzyżowań ulicy płk. Dąbka, Bosmańskiej oraz Dickmana na Oksywiu uwzględni interesy wszystkich korzystających z tej przestrzeni na co dzień lub okazjonalnie – zapewnia Maciej Warszakowski, zastępca dyrektora Laboratorium Innowacji Społecznych, jednostki miasta koordynującej rewitalizację sześciu obszarów; w tym Oksywia. - Dla porządku należy wskazać, że tak naprawdę mówimy dziś o dwóch sąsiadujących skrzyżowaniach. Jedno łączy ulicę płk. Dąbka z Bosmańską i tu zlokalizowana jest historyczna kapliczka, drugie pozwala wjechać z ulicy płk. Dąbka w ulicę Dickmana, np. w kierunku Osady Rybackiej. W pierwszym etapie prac chcemy, aby powstały co najmniej dwie koncepcje, które po doprecyzowaniu szczegółów będziemy prezentować mieszkańcom i osobom zainteresowanym przyszłymi zmianami. Taka jest istota działań rewitalizacyjnych, opinie lokalnej społeczności są dla nas bardzo istotne. Zgłaszane w trakcie konsultacji uwagi będą miały wpływ na ostateczny projekt.

Odsłony: 303 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Kierowcy zwolnią przy trzech szkołach

Rdestowa KZloch

Będzie bezpieczniej! Przy trzech gdyńskich szkołach pojawi się nowe rozwiązanie, które wymusi na kierowcach zdjęcie nogi z gazu. Zaczynamy pilotażowy projekt zapowiedziany wcześniej przez wiceprezydenta Marka Łucyka. W okolicach placówek z największym natężeniem ruchu – przy ulicach: Unruga, Witomińskiej i Rdestowej – zostaną umieszczone znaki z rejestratorem prędkości. Ruch ma się uspokoić, a docelowo różne zmiany będą wprowadzane przy każdej szkole.

Na początek zmierzymy prędkość

Po wnikliwej analizie problemu i burzy mózgów pora na działanie. Zapadła decyzja - miasto zainstaluje przy trzech wybranych szkołach w Gdyni dynamiczne znaki z rejestratorem prędkości. Kierowcy przejeżdżający obok szkoły będą widzieć na wyświetlaczu swoją prędkość wraz z ostrzeżeniem o przekroczeniu.

Odsłony: 378 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Więcej artykułów…