Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Wiemy, kto zaprojektuje skrzyżowania na Oksywiu

Skrzyżowanie Oksywie

Jeszcze przed wakacjami gotowe powinny być wstępne koncepcje zmian na dwóch ważnych skrzyżowaniach na górnym Oksywiu, które trafią do konsultacji z mieszkańcami. Właśnie została podpisana umowa z gdyńską firmą Poldukt Projekt na zaprojektowanie przebudowy zbiegu ulic Płk. Dąbka, Bosmańskiej i Dickmana.

Ta część Oksywia nie jest bezpieczna ani dla kierowców, ani dla pieszych. - Projekt przebudowy skrzyżowań ulicy płk. Dąbka, Bosmańskiej oraz Dickmana na Oksywiu uwzględni interesy wszystkich korzystających z tej przestrzeni na co dzień lub okazjonalnie – zapewnia Maciej Warszakowski, zastępca dyrektora Laboratorium Innowacji Społecznych, jednostki miasta koordynującej rewitalizację sześciu obszarów; w tym Oksywia. - Dla porządku należy wskazać, że tak naprawdę mówimy dziś o dwóch sąsiadujących skrzyżowaniach. Jedno łączy ulicę płk. Dąbka z Bosmańską i tu zlokalizowana jest historyczna kapliczka, drugie pozwala wjechać z ulicy płk. Dąbka w ulicę Dickmana, np. w kierunku Osady Rybackiej. W pierwszym etapie prac chcemy, aby powstały co najmniej dwie koncepcje, które po doprecyzowaniu szczegółów będziemy prezentować mieszkańcom i osobom zainteresowanym przyszłymi zmianami. Taka jest istota działań rewitalizacyjnych, opinie lokalnej społeczności są dla nas bardzo istotne. Zgłaszane w trakcie konsultacji uwagi będą miały wpływ na ostateczny projekt.

Przebudowa skrzyżowań to nie tylko zaprojektowane od nowa jezdnie. Teren je okalający będzie bezpieczny i wygodny dla pieszych, estetyczny i wzbogacony elementami zieleni. Ważną częścią prac będzie zadbanie o historyczną kapliczkę, stojącą u zbiegu ulic Dąbka i Bosmańskiej.

Wstępne koncepcje przebudowy projektanci powinni przygotować w pierwszej dekadzie maja. Po tym mieszkańcy zostaną zaproszeni do konsultacji. Gotowy projekt wykonawczy ma zostać oddany w pierwszej połowie przyszłego roku. Przewidywany koszt projektu wynosi około 230 tysięcy złotych.

W czwartki w godzinach 14.00 - 18.00 w Centrum Sąsiedzkim Przystań Śmidowicza 49 działa rewitalizacyjny punkt konsultacyjny. W trakcie dyżurów można zapoznać się z zakresem planowanych i realizowanych zmian na terenie Oksywia.

Projekt Gdynia odNowa: Rewitalizacja dzielnicy Oksywie jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

poziom efrr kolor-01

Autor: A. Dylejko
Źródło: gdynia.pl

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: