Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


FLOW

Flow EU

W maju 2015 r. Gdynia przystąpiła do FLOW (Furthering Less congestion by creating Opportunities for more Walking and cycling) - trzyletniego projektu dofinansowanego z programu Horyzont 2020 Unii Europejskiej.

Konsorcjum projektu tworzone jest przez miasta Gdynię, Budapeszt, Dublin, Lizbonę, Monachium, Sofię oraz znane, europejskie instytucje działające na rzecz rozwoju zrównoważonego transportu (m.in. POLIS, Walk21, PTV).

Misją projektu FLOW jest wpłynięcie na postrzeganie rozwoju ruchu pieszego i rowerowego jako efektywnej metody zmniejszenia zatłoczenia na drogach. FLOW jest pierwszym projektem, którego zadaniem jest wyraźne powiązanie rozwoju ruchu pieszego i rowerowego z redukcją zatłoczenia komunikacyjnego. Cele projektu obejmują m.in: określenie roli ruchu pieszego i rowerowego w redukcji kongestii, aktywne wspieranie organów administracji publicznej w przeciwdziałaniu zatłoczeniu komunikacyjnemu, zwiększenie świadomości o potencjale ruchu pieszego i rowerowego, wspieranie rynku nowych produktów i usług dla pieszych i rowerzystów w celu przeciwdziałania zatorom na drogach.

W ramach projektu FLOW, Gdynia planuje rozszerzyć model transportowy opracowany w ramach projektu CIVITAS DYN@MO o ruch pieszy i rowerowy, uzyskując w ten sposób narzędzie wspierające procesy planowania, podejmowania decyzji, a także pozwalające na analizowanie wpływu działań w zakresie ruchu rowerowego i pieszego na warunki ruchu i poziom zatłoczenia. Działania realizowane przez Gdynię w ramach projektu FLOW obejmują:

  • Analizę działań w zakresie ruchu pieszego oraz ich wpływu na zmniejszenie ruchu samochodowego i zatłoczenia komunikacyjnego,
  • Uwzględnianie planowanych w Gdyni sieci rowerowych w analizach dotyczących zmian ruchu drogowego.